1

ناسپاسی

ناسپاسی در زندگی انسان ها تأثیرات زیانباری داشته و آسیب های جدی به آن وارد می کند. بحث انتخابات و فعالیت در ستاد نامزدها عرصه فعالیت و جولان دادن ناسپاس هایی است که آدمی را نه به یک شام بلکه به یک سوزن ته گرد می فروشند.

آدم هایی که ناسپاسی ریشه در اعماق وجود آن ها دارد در این ایام که به روز برگزاری انتخابات نزدیک است ماهیت خود را بیشتر نشان می دهند . هر روز در پشت سر یک کاندیدایی و هر روز فعالیت در یک ستادی را پیشه می کنند و تازه بر این کار نیز افتخار می نمایند.

این افراد خوبی ها را با بدی ها درهم می آمیزند و همه گذشته ها را با یک چوب کبریت معامله می کنند.

چه برای کـَر بزنی ، چه برای کور برقصی، ناسپاس، ناسپاس هست و هیچ وقت قادر نیست که شکر خوبی هایی را که در حقش شدها به جای آورد.

دوام دولت اندر حق شناسی است

زوال نعمت اندر ناسپاسی است

 

خودگو و خود خنده

فضای مجازی در تسخیر گروه ها و کانال های مختلف منتسب به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی است و در این عرصه می توان روایت های مختلف را رویت کرد و با ادبیات های متفاوت روبرو شد.

آن ها که دو آتشه اند وسخت واله و شیدای کاندیدا ها، خود می برند و می دوزند و جایگاهی برای اخلاق تبلیغاتی قائل نمی شوند. تهمت می زنند، دروغ می نویسند، قلم می دهند و دینار می ستانند، جو را به هم می زنند و جز خود کس دیگری را قبول نمی کنند.

خودگویی و خود خندی

خود مرد هنرمندی

آن ها به اندازه ای در دریای اعمال زشت و ناپسند غرق شده اند که به عاقبت کار فکر نمی کنند و رنگ عوض کردن های متوالی را افتخاری برای خود قلمداد می نمایند. آن ها مصداق خوش ظاهر و بد باطن هستند که ظاهر و باطنی یکسان ندارند و از منفورهای جامعه محسوب می شوند.

ظاهرش چون گور کافر پر حُلل

واندرون قهر خدا عزوجل

 

ریشخند چاپلوسان

عرصه فعالیت چاپلوسان وسیع تر شده است. چاپلوسی کاری ناشایست و برانگیزنده غرور زیان آفرین انسان هاست.

ریشه چاپلوسی و ستایش نابجا ، حقیر بودن شخصیت فرد است. کسی که احساس کمبود نکند هرگز لب به چاپلوسی و تأیید نادرست دیگران نمی گشاید.

انتخابات مجلس بر میزان فعالیت چاپلوسان افزوده است و آن ها سوار بر مرکب ستایش های نابجا به پیش می تازند تا شاید بتوانند از آشفته بازار موجود کلاهی برای خود تهیه بکنند.

باید مراقب چاپلوسان و بادمجان دور بشقاب ها بود. تملق گویی و چاپلوسی ممکن است هر مرد باهوش و زیرکی را نیز اغفال نماید و بی جهت نیست که گفته اند ریشخند چاپلوسان فیل را هم خر می کند.