1

برخورد جدی با احتکار و گران فروشی مواد بهداشتی در اردبیل

رییس سلزمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با محتکران ماسک و مایع ضدعفونی کننده در اردبیل بدون اغماض برخورد می شود.

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکید مسوولان وزارت بهداشت در خصوص استفاده از ماسک برای کسانی که واقعاً در معرض این بیماری قرار دارند، اظها داشت: در پی تقاضای کاذبی که برای ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان به وجود آمده متاسفانه برخی از افراد دست به سوءاستفاده زده و مبادرت به گران‌فروشی و احتکار این محصولات کرده‌اند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده نگهداری و انبار ماسک و مواد ضدعفونی کننده، با عنوان احتکار کالا با دارندگان آن برخورد خواهد شد.

صادقی از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گران‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت موارد را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی تاکید کرد که در استان ماسک و مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی وجود دارد ، ضمن اینکه کارخانه تولید ماسک در سطح کشور نیز با تمام ظرفیت در حال تولید بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

توضیح: هر چند رییس سازمان فرموده اند که هیچ گونه کمبودی از نظر ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان وجود ندارد ولی مصرف کننده باید برای پیدا کردنش ساعت ها از این فروشگاه به آن فروشگاه سر بزند و اگر گیرش آمد به قیمت بالا خریداری نماید.