1

تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های کرونای استان اردبیل‌ تامین می‌شود

استاندار اردبیل با اشاره به درخواست تجهیزات بیمارستانی و وسایل مورد نیاز پزشکان از حضور معاون وزیر بهداشت در استان برای احصای این نیازمندی‌ها خبر داد.
به گزارش ایرنا اکبر بهنامجو در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کرونا و شورای تامین شهرستان مشگین‌شهر افزود: تلاش می‌شود در رایزنی با وزارت بهداشت تجهیزات مورد نیاز پزشکان و بیمارستان‌های استان در خصوص مبارزه با کرونا جذب شود.
وی با اشاره به تعداد بالای مبتلایان کرونا در مشگین‌شهر بر ادامه روند تعطیلی بازار و رعایت مردم در کاهش شیوع این ویروس در شهرستان تاکید کرد.
او اظهارداشت: مرکز نقاهتگاه موقت و سالن بحران در مشگین‌شهر با همکاری شهرداری و سپاه این شهرستان دایر و تجهیز شده و بیماران در حال بهبودی را پذیرش می‌کند.
بهنامجو ادامه‌داد: با انتقال بیماران در حال بهبودی به این مرکز افراد دوران نقاهت ۱۴ روزه خود را در این مرکز سپری می‌کنند.
وی گفت: با فعالیت این مرکز از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاسته شده و ظرفیت پذیرش بالا می‌رود.
او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به تامین نیروهای مورد نیاز در بخش تدارکات و نگهبانی دانشگاه علوم پزشکی هستند، گفت: اقدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی در این راستا به عنوان ماموریت‌های ویژه تلقی شده و به نحو شایسته جبران می‌شود.
استاندار اردبیل با درخواست از مردم برای خودداری از برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری و نیز دید و بازدید در عید اظهارکرد: در حال حاضر پزشکان و پرستاران مشغول بیماران کرونایی هستند و باید با پرهیز از آتش بازی‌های خطرناک از سوانح پیشگیری کرده و در عید نیز با ماندن در خانه از شیوه ویروس جلوگیری کنیم.