1

هوشنگ چمن آرا چهره ماندگار فوتبال اردبیل

ورزش اردبیل در طول تاریخ پرافتخار خود چهره های خدوم، ماندگار، صادق و بی ریای زیادی را دیده است. خدمتگزارانی که همه توانائی ها را به کار می بستند تا بتوانند گوشه ای از نیازهای واقعی ورزش منطقه را پوشش داده و در راه سلامتی و شادابی جوانان گام بردارند.
چهره هائی که نام و یادشان با ورزش اردبیل عجین شده است، به دنبال جاه و مقام و پست و میز نبودند. ورزش را به خاطر ورزش دوست داشتند . ورزش را وسیله ای برای دست یافتن به اهداف باندی و گروهی و جناحی و منافع شخصی قرار نمی دادند.
ورزشکاران بزرگ و سرافرازی که خدمات آن ها چون نگینی درخشان در تاریخ ورزش اردبیل می درخشد. بزرگانی که نام شان برای ورزش منطقه اعتبار و برای دوستان و اشنایان سرمایه ای قوی و تمام نشدنی است.
مرحوم هوشنگ چمن آرا یکی از این چهره های ماندگار ورزش اردبیل است. فعالیت های شبانه روزی و تأثیرگذار او بخش مهم و قابل توجهی از تاریخ فوتبال منطقه را به خود اختصاص داده است.
فعالیت های مرحوم چمن آرا در فوتبال اردبیل تلاش هایی بی ریا، عاشقانه و صادقانه بود. هنوز هم بعد از گذشت سال ها جام عقابی که بنیانگذارش آن مرحوم بود در بین اهالی فوتبال زبانزد است.
او مدیری به تمام معنی بود. مدیریت وی در برگزاری رقابت های مهم و پرتماشاگری چون جام عقاب الگویی برای دیگر دست اندرکاران ورزش و فوتبال منطقه در دهه های 50 و 60 بود.
مرحوم چمن آرا جام عقاب را همه ساله در تعطیلات نوروزی برگزار می کرد. اهمیت جام عقاب موجب می شد که تیم ها در آن مقطع زمانی تمرینات مرتب و منظمی را پشت سر بگذارند و با تیمی آماده و سرحال به رقابت ها گام بگذارند.
فوتبال اردبیبل هر چند که حال و روز خوبی هم نداشته باشد نمی تواند یاد بزرگ حامیانی چون هوشنگ چمن آرا را فراموش بکند.
در ایامی که زمین عقاب در بهشت فاطمه برای احداث ساختمان اداری تملک شد پایگاهی مهم و تأثیرگذار در فوتبال اردبیل پرونده اش بسته شد.
مرحوم هوشنگ چمن آرا به عنوان یک برگزار کننده تمام عیار رقابت های فوتبال و بازیکنی توانا و مربی آگاه و کاربلد بزرگترین خدمات به فوتبال و ورزش اردبیل را انجام داده است.
زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگانی چون مرحوم چمن آرا بر همه مسئولین و علاقه مندان به فوتبال واجب است و امیدواریم که از این نام آوران به خوبی تجلیل گردد و یکی از زمین های فوتبال اردبیل به نام این خدمتگزار نام گذاری شود.