1

فریاد طلبکاران میزبانی والیبال جهانی، مشکلی در دل مشکلات ورزش اردبیل

“کار بدی که نکردم، به تیم ها و میهمانان مسابقات لیگ والیبال جهانی ارائه خدمات نموده ام و حالا نزدیک به یک سال است که با دوندگی هایم برای دریافت مطالباتم به یک دونده ماراتن تبدیل شده ام“.
”یکی پیدا بشود و از تقصیر و گناه ما پرده برداری بکند شاید درصدی از فشارهای روانی ناشی از بی توجهی مسئولان به درخواست به حق و قانونی ما کاسته شود“.
امروز در عبور از میدان ورزش، آقایی بسیار عصبانی که با خودش بلند بلند حرف می زد تا حقیر را دید صدایم کرد و با لحنی تند با بر زبان راندن حرف های بالا در ادامه گفت: یادتان هست در ایام برگزاری مسابقات چه قربان صدقه مسئولان می رفتید و چه دور سرِ استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیئت استان می‌گشتید و فریاد می زدید ”نمره قبلی اردبیل درمیزبانی“، پس چرا الان حرفی نمی زنید و از طلب و حق کسانی که در برگزاری مسابقات یار و یاور و حامی و پشتیبان مسئولین بودند چیزی نمی نویسید؟
”چرا نباید تا حال طلب ما را پرداخت نکرده اند و همه اش امروز و فردا کرده و به نوعی ما را سر ار می گذارند“؟
در مقابل حرف حق این آقا چیزی برای گفتن نداشتم. سرم را پائین انداختم و او با نگاه تند غضب آلودی که کرد من را تنها گذاشت و به راهش ادامه داد.
این طلبکارها که گویا هر روز از مشتریان پروپا قرص اداره کل ورزش و جوانان هستند حاصل میزبانی مسابقات بین الملی برای رونق بخشیدن به گردشگری استان می باشد.
می گویند تاکنون برای پرداخت بخشی از مطالبات از اعتبارات هیئت های ورزشی بخشش انجام پذیرفته و اگر این ادعا درست باشد یعنی ظلمی کامل و فراموش نشدنی در حق ورزشکاران و ورزش استان.
تا آنجا که حافظه مایاری می کند استاندار هزینه مسابقات را طی نامه رسمی تقبل کرده بود ولی تاکنون چرا در عمل به تعهد اقدام نکرده و ورزش و جوانان را با مجموعه ای از طلبکاران تنها گذاشته هرچقدر هم که فکر بکنیم نمی توانیم به جوابی درست و حسابی دست پیدا بکنیم.
از یک ماه مانده به رقابت های جهانی والیبال آرشیو نشریات و فضای مجازی می تواند گواهی بدهد که چگونه خیلی ها در رابطه با رقابت ها فخر فروشی کردند و مصاحبه پشت مصاحبه انجام دادند، حالا کجا هستند که بیایند و در یک مصاحبه گره از بدهی های این رقابت باز بکنند و امیدواری برای وصول طلب ها را افزایش بدهند.
مسائل و مشکلات ورزش انتصاب یک مدیر و آمدن یکی و یا رفتن یکی دیگر نیست. چه زیبا می شود یک دهم اراده ای که برای نشاندن دوستان در کرسی مدیریت ورزش به کار می بندیم برای رفع مشکلات طلبکاران مسابقات والیبال به کار بندیم و این قدر بدبینی به ورزش و تشکیلات آن را افزایش ندهیم.
حال کاری به این نداریم که اعتبار مربوط به تعویض کفپوش سالن رضازاده برای این رقابت ها از چه محلی تأمین شده است. حداقل استاندار، تکلیف بدهی هایی را که پرداخت آن ها ر تقبل کرده است روشن بکند تا اگر مدیر مورد علاقه هم بر مسند مدیریت تکیه بزند در اولین گام با مشکلی به نام طلبکاران مسابقات والیبال مواجه نشود.
در آستانه مسابقات والیبال، علاقه مندان راستین ورزش فریاد زدند که اگر قرار است هزینه این رقابت ها از کیسه ورزش استان و اعتبارات آن تأمین شود همان بهتر که برگزار نشود و الان نیز امیدوارند که با محبت استاندار اعتبارات ناچیز هیئت های ورشی در مسیر دیگر از جمله پرداخت بدهی رقابت های والیبال جهانی هزینه نشود. انشااله.