1

نقد و یاداوری، دستور برای سکوت کردن

به دنبال انتشار مطلب چه خبر از آکادمی و اتاق فکر فوتبال استان، یکی از عزیزان در یکی از گروه های فضای مجازی با ادبیاتی سوال برانگیز، نگارنده را مورد خطاب قرار داده و دستور اکید صادر فرموده اند که انتقاد نکنیم و پیشنهاد بدهیم!

به این دوستان عزیز و فعال در عرصه های سیاسی و ورزشی یادآوری می شود که در برخورد با مطالبی که در رسانه های دارای مجوز منتشر می شود با رعایت انصاف و بدون به هم زدن آب چندین رودخانه برخورد بکنند.

اگر یک بار دیگر مطلب یاد شده را مورد مطالعه قرار بدهند و بر روی تک تک موارد مطرح شده دقت بکنند در آن انتقادی صورت نگرفته است که در ازای آن ما را به سکوت و یا ارائه پیشنهاد دعوت کرده اند.

در همان مطلب حداقل در دو مورد اشاره شده است که این مطلب یادآوری است. ما که از خودمان چیزی نگفته و اشاره نکرده ایم. عین گفته ها و فرمایشات مسئولان فوتبال را یادآوری کرده و در نهایت آرزو نموده ایم که برای تحقق وعده های داده شده فرجی حاصل شود.

محض اطلاع این عزیزان باید گفت که در فرهنگ دهخدا نقد به معنی جدا کردن سره از ناسره آمده است و یادآوری به معنی تذکر و یادآوردن کسی است که چیزی را فراموش کرده باشد.

حال در مطلب یاد شده که مورد غضب این عزیزان قرار گرفته ما بر حکم وظیفه خبرنگاری یادآوری کرده ایم. مگر کسی می تواند ادعا بکند که راه اندازی آکادمی در اردبیل کار بدی است و یا با تشکیل اتاق فکر مخالفت بکند؟

انتقاد نکرده ایم بلکه یادآوری شده است که وعده هایی که برای کارها و اقدامات خوبی چون راه اندازی آکادمی و اتاق فکر داده شده چرا عملی نشده است؟

امیدواریم که دوستان در برخورد با مسایل اولا تحمل آرای خلاف بینش و سلیقه خود را داشته باشند و ثانیا بدون تعصب و بها دادن به مسائل خارج از متن ورزش سعی در پرده کشیدن بر روی حقایق موجود در ورزش و فوتبال را نداشته باشند.

و اما دستور داده و فرموده اند که نقد نکنیم و پیشنهاد بدهیم. هرچند که نقدی نبوده تا پیشنهادی بدهیم اما برای اینکه اوامر موکد این عزیزان اطاعت شود پیشنهاد می دهیم که راه اندازی آکادمی و اتاق فکر می تواند برای درمان حال نزار فوتبال موثر باشد لذا امیدواریم تلاش مسئولین قدر قدرت و هواداران و حامیان مخلص انها در تحقق وعده