1

تفسیر قانون

ای کاش روزی بساط مجامع انتخاباتی هیئت های ورزشی در سطح استان ها برچیده شود تا انسان از دیدن بی قانونی ها، زدو بندها، اعال نظرها و بالاتر از همه آنها، تفسیر به رأی قانون راحت بشود.

چندگانگی در برخورد و چگونگی رفتار مسئولین با هیئت ها و رؤسای آنها بهترین دلیل و مدرک برای طرفداری ها و مهندسی کردن انتخابات هیئت ها است.

گاهی با اتمام مهلت مسئولیت یک رئیس هیئت به سرعت نور برای هیئت سرپرست انتخاب می شود و به همان سرعت نسبت به هماهنگی با فدراسیون و صدور حکم سرپرستی اقدام می شود و زمانی با گذشت هفته ها و ماه ها از پایان مهلت، آب از آب تکان نمی خورد و رئیس همچنان صاحب قدرت می ماند و تلخ تر از اینها خود نیز مجمع برگزار کرده و اعضا را انتخاب و بدین ترتیب ادامه ریاست را حتمی و مسجل می کند.

حالا در هر دو صورت اگر با مسئولین مربوطه صحبت بکنی چنان توجیه می کنند و چنان از موضع حق به جانب حرف می زنند که انسان از گفته خود پشیمان می شود.

از این قبیل رفتارها و عملکردها در ورزش استان ما زیاد است. دم از قانون می زنیم ولی جائی که نفع خود و دوستان در میان باشد دور زدن و تفسیر قانون به عادی ترین مسئله تبدیل می شود.

اگر قانون در حق همه یکسان اجرا بشود تبعیض ریشه کن می شود. تبعیض هماناست که از دامن ظلم بر می خیزد و ابهام و دروغ و فریب و دغلکاری را به استخدام در می آورد.