1

تلاش برخی از نمایندگان دور دهم در آخرین روزهای مسئولیت

در آخرین روزهای مجلس دهم رایزنی ها برای برخورداری از بعضی نعمات توسط نمایندگانی که امکان فعالیت آن ها در مجلس یازدهم ممکن نیست به چشم می خورد.

به نظر می رسد برخی از نمایندگان که شغل دولتی نداشته اند بدجوری در فکر فراهم آوردن زمینه برای استخدام در دستگاه های دولتی هستند و بر اساس شواهد این قبیل نمایندگان دوست دارند که میخ استخدام را در وزارتخانه ای چون امورخارجه بر زمین بکوبند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس در فضای مجازی و در صفحه شخصی خود به این امر اشاره کرده و از نهادهای نظارتی خواسته است که در مقابل حرکت های اینچنینی ورود پیدا کرده و مانع به ثمر رسیدن نقشه هایی از این دست بشوند.

او در نوشته خود حتی اسمی از یکی از نمایندگان برده و از تلاش وی برای استخدام رسمی در وزارت خارجه پرده بر داشته است.

او مطرح کرده که چگونه فردی که سابقه و صلاحیت لازم برای استخدام در وزارت امور خارجه را ندارد مراحل پایانی به ثمر رسیدن هدف خود را می گذراند. این قبیل افراد اگر استخدام بشوند در مدت کمتری از پایان دوره نمایندگی به عنوان سخنگو و یا سفیر معرفی شده و در نهایت عدالت و حقوق تحصیلکرده های منتظر در صف طویل استخدام پایمال خواهد شد.

می گویند نمایندگان رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر در تلاش هستند که به دنبال عدم موفقیت در راهیابی به مجلس به نحوی با به دست آوردن موقعیتی مناسب در دستگاه های دولتی تا حدودی برای جبران ناکامی ها اقدام کنند و به این ترتیب میزان دلبستگی به ملت و علاقه مندی به خدمت را به نمایش بگذارند.

بالاخره کسانی که در طول چهار سال نمایندگی به طرق مختلف در خدمت دولت بوده و حمایت جانانه ای از آن به عمل آورده اند طبیعی است که چشم انتظار جبران محبت ها باشند. چه محبتی بهتر از استخدام در دستگاه های دولتی و بخصوص در وزارتخانه ای چون وزارت امور خارجه. خدا آخر و عاقبت تحصیلکرده های مرتبط با امور خارجه را ختم به خیر فرماید. انشااله