1

نقش رسانه ای های جوان و عنوان برتر روابط عمومی میراث فرهنگی

کسب عنوان برترین روابط عمومی کشور توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بر لزوم به کارگیری نیروهای جوان و کارآمد و آشنا به امور رسانه تأکید کرد.

در سال های نه چندان دور عدم به کارگیری نیروهای خلاق و دارای پیشینه و سابقه کار خبری در روابط عمومی نهادها و دستگاه های اجرایی به یکی از ضعف های اطلاع رسانی ادارات و نبود همکاری صمیمانه بین رسانه ها و روابط عمومی ها تبدیل شده بود.

اینکه نقش روابط عمومی ها تنها در برگزاری مراسم و نصب پلاکادر خلاصه نشود و محلی برای استراحت و تبعید برخی از کارکنان به حساب نیاید همبشه از دغدغه های اصلی و اساسی اهالی رسانه یه شمار می رفت.

خوشبختانه در سال های اخیر با درک نقش روابط عمومی ها در برقراری ارتباط دستگاه های اجراپی با جامعه و مردم به مرور این بخش جایگاه والای خود در دستگاه های اجراپی را به دست می آورد. مسلما فعال بودن روابط عمومی یک مجموعه سندی محکم برای اعتماد مردم و برقراری ارتباطی دو سویه و محکم با جامعه و مردم می‌باشد.

وقتی نادر فلاحی به صندلی مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری استان تکیه زد یکی از کارها و اقدامات قابل توجه وی دعوت به کار تنی چند از جوانان لایق عرصه رسانه برای خدمت در روابط عمومی میراث بود.

جوانان خلاق و دارای ایده ای چون مسعود لاهوت، بهرام آدی شیرین پور و خانم ونوس بهنود برای به تصویر کشیدن اقدامات و تلاش های انجام یافته نعمتی بزرگ و مهره ای قابل توجه بودند.

اینکه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان به تواند در دو سال متوالی در میان قطب های گردشگری کشور چون اصفهان، شیراز ، یزد و .. عنوان برتر را به دست آورد چیزی جز حاصل تلاش های صادقانه و شبانه روزی پرسنل روابط عمومی و بخصوص افراد منتسب به جامعه رسانه ای استان نبوده و نمی تواند باشد.

مسلما در این راه نقش نادر فلاحی نیز که خود به نوعی از مجموعه رسانه استان محسوب می شود در حمایت و پشتیبانی از آن ها برای رسیدن به هدفی چون کسب عنوان برترین در کشور را نمی توان نادیده گرفت.

نادر فلاحی در مصاحبه با ایرنا استفاده از نیروی متخصص، تعاملی و برجسته به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کل را از مؤلفه های اصلی در به دست آوردن عنوان برترین ذکر کرده است. با ارج نهادن به زحمات و تلاش های مدیران روابط عمومی این اداره کل در سه سال گذشته نباید از نقش اساسی و تعیین کننده و تأثیرگذار جوانان رسانه ای شاغل در روابط عمومی اداره کل بی تفاوت عبور کرد.

هرچند که گفته می شود جوانان رسانه ای میراث چند صباحی است که زمینه همکاری با اداره کل را از دست داده و به طریقی با مجموعه خداحافظی کرده اند ولی تلاش آن ها در به ثمر رسیدن اهداف اداره کل در سه سال گذشته و ایجاد پیوندی مستحکم بین مردم و میراث و انعکاس فعالیت های انجام یافته در مجموعه و کسب عنوان پرافتخاری چون برترین روابط عمومی کشور قابل تقدیر و یادآوری است.