1

وحدت نمایندگان آرزوی مردم استان نمایندگان شفاف سازی کنند

فضای سیاسی اردبیل در روزهای اخیر تحت تأثیر انتخابات هیئت رئیسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و حرف و حدیث هایی در ارتباط با نقش نمایندگان استان در این موضوع مطرح گردید.

مهم ترین مسئله درمورد نمایندگان مردم استان بحث وحدت آنها می باشد. سال هاست که وحدت و یک رنگی نمایندگان بدون در نظر گرفتن دلبستگی های سیاسی یکی از آرزوهای مردم و دوستداران پیشرفت و توسعه استان بوده و هست.

همیشه و در آغاز به کار دوره های مختلف، لزوم وحدت نمایندگان را فعالین سیاسی مطرح کرده و متأسفانه تاکنون نتیجه مثبتی به دست نیامده است ولی برای دوره یازدهم امیدواری ها زیاد است.

به نظر می رسد اگر وحدت و یک دلی نمایندگان مردم استان در دوره جاری محقق نشود ظلم مضاعفی در حق مردم استان اعمال می شود. ترکیب مجمع نمایندگان و سابقه اجرایی و روابط اداری و معنوی آنها در سال های گذشته حکم به وحدتی عمیق و خدشه ناپذیر را می دهد و حالا در این راه هر کس با هر عنوان و مقام و مسئولیتی که بخواهد در تحقق این خواسته به حق مردم سنگ اندازی نماید باید بر پیشانی اش مهر خائن بزرگ منطقه بخورد و تا ابد در تاریخ سیاسی استان ماندگار بشود.

ناگفته پیداست که اصلی ترین عامل در به نتیجه رسیدن و دست یابی به هدف، نگاه ها، عملکردها، رفتارها، برخوردها و شفافیت خود نمایندگان می تواند نقش اساسی و تأثیرگذار داشته باشد.

فضای مجازی به همان اندازه که در ایجاد حاشیه مؤثر است در شفاف سازی و رفع ابهامات و پایان دادن به شایعه ها و جمع کردن سفره خودنمایی ها و هواداری های تند ناشی از تعصب را نیز می تواند به انتها برساند. به این صورت که نمایندگان مردم می توانند با ادله و برهان در رد و یا تأئید ادعاهای انجام یافته سخن گویند و مردم را به قضاوت دعوت نمایند.

کسانی که دل در گرو پیشرفت و سربلندی و سرافرازی استان دارند باید از موفقیت فرزندان منطقه و کسب عناوین و پست های حساس توسط آنهاخوشحال باشند. موفقیت نمایندگان استان با عضویت در هیئت رئیسه و یا تصاحب ریاست کمیسیون ها برای همه استان افتخار به دنبال دارد. در چنین حالاتی اگر نماینده ای حامیان قوی و یارانی همراه و دوستانی صادق نداشته باشد قرار گرفتن در رأس امور غیر ممکن است و اگر در روزهای گذشته به کرات از لزوم حمایت نمایندگان از نامزدی علی نیکزاد سخن گفته می شد هدفی جز این نبوده است و چنین است کسانی که برای ریاست کمیسیون ها شانس داشته باشند وظیفه همه نمایندگان استان است که برای موفقیت دوستان تلاش بکنند.

ناگفته پیداست که نمایندگان در کنار برنامه ریزی و دور اندیشی برای کسب موفقیت باید یاور دیگر هم استانی ها نیز باشند و نشان بدهند که سربلندی هر یک از 7 نفر به مفهوم سربلندی همه آنها و مجمع نمایندگان استان می باشد.

بپذیریم که در شرایط فعلی و امکانات موجود نیازی به برخوردهای تند، اتهام زدن و آویزان شدن از ریسمان احتمالات و تعصبات خشک و خالی وجود ندارد. وقتی نتیجه انتخابات هیئت رئیسه از تریبون مجلس به طور رسمی اعلام نشده فضای مجازی را به تسخیر در می آورد و یا مشخصات تک تک نمایندگان در فضای مجازی دست به دست می شود لزومی به پهن کردن بساط بگو مگو و یا خدای ناکرده حتک حرمت در این فضا نبوده و نیست. در چنین شرایطی نمایندگان باید با شفاف سازی امکان هر گونه میدان داری به برخی ها و بخصوص کسانی که در قالب های ناشناخته فعال هستند را ندهند.

امید مردم استان برای جبران عقب ماندگی ها و رسیدن به حق و حقوق و توجه مسئولین کشوری به هفت نماینده ای است که با عشق و دلگرمی روانه بهارستان شان کرده اند. وحدت و همراهی آنها یکی از عوامل مهم خوشحالی مردم است. اگر آنها چون کوهی استوار بایستند و هیچ وقت پشت یکدیگر را خالی نکنند و همانند یک روح در هفت جسم عمل نمایند و منافع مردم و جامعه را در پای منافع شخصی و باندی قربانی نکنند، اقداماتشان را بر پایه انتخابات چهار سال اینده قرار ندهند و از همه مهم تر دایره عمل منتسبین به خود را تنگ تر و تنگ تر بکنند در قلب مردم برای خود جا باز خواهند کرد و بیش از بیش محبوب قلوب آنها خواهند شد.

در جریان انتخابات هیئت رئیسه مجلس هم احیانا کوتاهی ها و یا بی توجهی هایی نیز بوده باشد باید از دامن زدن بیشتر به آن اجتناب شود و این امر تجربه ای باشد که در سال های پیش رو اشتباهات این چنینی از نمایندگان مردم استان رخ ندهد. و چنانچه مباحث مطرح شده جز شایعه ای بیش نباشد خود نمایندگان باید پیش قدم بشوند و برای شفاف سازی و زدودن اثار شک و تردید از جامعه اقدام کنند.

امیدواریم در روزها و هفته ها و ماه ها و سال های پیش رو عملکرد نمایندگان استان در راستای ایجاد وحدت تا به حدی باشد که به یک الگو تبدیل شود و در نوشته ها و گفته ها جای برخی از استان ها از جمله اصفهان را بگیرد که این نهایت آرزوی افراد صادق، راستگو، متعصب، منطقی و علاقه مند راستین به استان و مردم حسینی و ولایتمدار آن می باشد.