1

وعده شهردار برای توسعه زیر ساخت های ورزش همگانی

شهردار اردبیل در دیدار با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان بر لزوم حمایت از توسعه ورزش همگانی تأکید کرد و آمادگی خود برای حمایت هرچه بیشتر از فعالیت های ورزشی در بخش همگانی را اعلام نمود.

کارنامه شهرداری اردبیل در سال های اخیر در ارتباط با ورزش همگانی و ایجاد امکانات و فراهم کردن بستر مناسب برای جذب خانواده ها قابل قبول بوده و هست.

ورزش همگانی برای نهادینه شدن در سطح جامعه به کمک و مساعدت همه دستگاه های زیربط نیازمند بوده و در این ارتباط نقش شهرداری نقشی با اهمیت و تأثیر گذار می باشد.

شهرداری ها یکی از متولیان اصلی ترویج و توسعه ورزش همگانی هستند. فلسفه تشکیل سازمان های ورزشی و فرنگی و راه اندازی هیأت های مختلف ورزشی در دل آن مجموعه حرکت هائی در راستای رسیدن به توسعه ورزش همگانی محسوب می شود.

حمید لطف الهیان شهردار اردبیل می گوید: از تمامی فعالیت های ورزشی به ویژه در توسعه زیر ساخت های ورزش همگانی در اردبیل حمایت خواهیم کرد.

با توجه به سابقه، به این وعده شهردار می توان اعتماد کرد چرا که در سال های اخیر شهرداری اردبیل با توسعه زیرساخت های مورد نیاز ورزش همگانی، در جهت توسعه فرهنگ عمومی برای اهمیت دادن به ورزش همگانی موفق عمل کرده است.

شهرداری اردبیل با برخورداری از امکاناتی چون پارک ها و خیابان ها و منابع انسانی متخصص می تواند نبض ورزش همگانی را در دست بگیرد و برای شکل گیری یک جامعه سالم و با نشاط گام های اساسی بردارد.

لطف الهیان در دیدار با مسئولین ورزش استان اضافه کرده است: شهرداری اردبیل در راستای توسعه ورزش و تأمین سلامت جامعه و همچنین همگانی کردن ورزش در محلات مختلف اردبیل، در بوستان ها و پارک ها نسبت به نصب وسایل ورزشی اقدام خواهد کرد.

اقدام شهرداری برای مجهز کردن پارک ها و بوستان های مختلف شهر اردبیل  در جذب هرچه بیشتر مردم به ورزش همگانی لازم و ضروری است. پارک هایی که تاکنون در آن وسائل و تجهیزات نصب شده به میعاد گاهی برای علاقه مندان به ورزش تبدیل شده اند

بدون شک تحت پوشش قرار گرفتن همه پارک ها زمینه لازم برای استقبال هر چه بیشتر خانواده ها را فراهم خواهد کرد.

یکی از اقدامات فابل تحسین شهرداری در سال های اخیر توجه ویژه به شورابیل و محوریت این مجموعه برای ورزش های همگانی است.

ایجاد پیست پیاده روی 10 کیلومتری و نصب چمن مصنوعی، این منطقه را به کانون فعالیت  ورزش همگانی تبدیل کرده است.

شهرداری اردبیل در مقطعی به خاطر احداث پیست پیاده روی تحت فشار قرار گرفت اما لطف الهیان قاطعانه از اقدام و هدف و برنامه خود دفاع کرد و برای ایجاد یکی از زیباترین پیست های پیاده روی در سطح کشور پافشاری نمود.

لطف الهیان برای این که محوریت شورابیل برای ورزش های همگانی را محکم تر از قبل بکند وعده ایجاد سایت تیراندازی با اهداف پروازی و ایجاد اسکله برای فعالیت های رشته قایقرانی را می دهد .

یکی دیگر از طرح های مهم شهرداری در بخش وزش های همگانی اجرای طرح پنجشنبه های ورزشی محلات بود.

این طرح که با شیوع کرونا متوقف گردید ابتکاری ستودنی بود. هر هفته در روزهای پنجشنبه شور و حالی خاص در محلات ایجاد می کرد. این طرح که حاصل کار تیمی 20 نفره و متشکل از کارشناسان و نخبگان ورزش بود جایگاه خاصی برای خود دست و پا کرده بود.

امید می رود با عادی شدن شرایط و امکان آغاز فعالیت، طرح پنجشنبه های ورزشی با قوت ادامه پیدا بکند و تحولی خاص در ورزش های همگانی اردبیل را موجب بشود.

همکاری صمیمانه شهرداری با اداره کل ورزش و جوانان و همفکری کارشناسان هر دو مجموعه می تواند در تحقق آن نقش مهم و حیاتی ورزش همگانی در سلامتی جامعه مؤثر واقع شود و در راستای جذب هر چه بیشتر افراد به ورزش موفق عمل نمااید. انشااله.