1

اساسنامه غیر قانونی معیار اقدامات فدراسیون نشین ها

گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در یک اضهار نظر فوتبالی به بحث اساسنامه فدراسیون پرداخته و گفته است: آقایان خودشان را به اساسنامه ای منتسب کرده اند که بعدا مشخص شد که نه فیفا آن را قبول دارد و نه کشور. اگر قبول داشتند که انتخاباتشان برگزار می شد.

در سال های اخیر در همین استان ما و بخصوص در ایام برگزاری مجامع تا حرفی زده می شد و انتقادی صورت می پذیرفت بلافاصله با توسل به بندهایی از اساسنامه خود را محق و دیگران را باطل تلقی می کردند. وقتی مهلت ریاست فردی در هیئت های استانی به پایان می رسید با کمک گرفتن از این اساسنامه رئیس را ابقا می کردند و برگزاری مجمع ریش و قیچی انتخابات رئیس هیئت را به دست فردی می سپردند که خود ذینفع و کاندیدا بودد. تا اعتراضی صورت می گرفت می گفتند اساسنامه چنین دستوری صادر کرده و لاغیر.

حالا که مشخص شده است اساسنامه مورد ادعای حضرات را جز خود و دار و دسته کس دیگر و یا ارگان مربوطه قبول نداشته است چه جوابی می خواهند در ازای همه دروغ ها، بی صداقتی ها و طرفداری ها از برخی از افراد را بدهند؟ چه کسی جوابگوی بی قانونی حاکم بر فئوتبال می باشد؟

آیا کسانی که با دستاویز قرار دادن اساسنامه به افراد ابلاغ صادر کرده و آنها نیز اسناد مالی را امضا کرده اند نباید جواب رفتارهای خودسرانه را بدهند ؟ ایا مراجع مربوطه نباید ورود پیدا بکنند و عاملین کارهای غیر قانونی را مورد بازخواست قرار بدهند.

چه سال هایی که آقایان در زیر علم تعلیق سینه زدند و عمل به اساسنامه را برای رهایی از ضربات هولناک تعلیق ضروری تلقی کردند . چه سال هایی که با آویزان شدن از بندهای مختلف اساسنامه ای که مورد قبول و تأئید مراجع مربوطه نبوده بی جهت به دوستان و هم پیمانان و افراد داخل حلقه خودی امکانات دادند و با حمایت های بی اساس طومار نابودی و فلاکت فوتبال خیلی از مناطق رلا امضاء نمودند.

آیا امکان آن وجود دارد که مسئولین نظارتی برای روشن شدن ابعاد برخی از اقدامات که با استناد به اساسنامه غیر تصویبی صورت پذیرفته ورود پیدا بکنند و عاملین آن را به سزای اعمال شان برسانند؟

آیا جوابی وجود دارد که بگویند چگونه در حالی که اقایان می دانستند اساسنامه به تصویب فیفا نرسیده و مورد قبول ارگان های داخلی نیز نبوده اقدامات خود را بر اساس آن انجام داده و از پایمال کردن حق و حقوق مخالفان کوچک ترین ترسی به خود راه نمی دادند؟

مسلما بدون شک آفریدگار توانا بیشتر از این ها مشت دروغ گویان، حاشیه سازان و عاملین اقدامات غیر قانونی را رسوای خاص و عام خواهد کرد.