1

بیش از یک میلیون دلار تولیدات صنایع دستی استان اردبیل صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱.۸ میلیون دلاری تولیدات صنایع دستی این استان صادر شد و افزایش صادرات از برنامه‌های پیشرو برای امسال به شمار می‌رود.

نادر فلاحی افزود: حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی در استان از برنامه‌های مهم این اداره کل در راستای رونق فعالیت‌های این افراد برای نیل به اهداف تعیین‌شده در سال جهش تولید است که در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به اعطای ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به فعالان صنایع دستی استان در سال گذشته بیان کرد: برنامه‌ریزی شده امسال ۱۲۰۰  نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی از این تسهیلات بهره‌مند شوند تا زمینه برای رونق تولید و افزایش اشتغال در بخش صنایع دستی استان فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد صادرات محصولات صنایع دستی از تسریع در روند برقرای بیمه صنعتگران صنایع دستی در سال جاری خبر داد و افزود: پوشش بیمه‌ای صنعتگران و فعالان صنایع دستی گامی در راستای حمایت از این قشر است که در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به مطالعات ثبت شهر عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم گفت:‌ گلیم عنبران دارای شهرت جهانی است و براین اساس  مطالعات ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی گلیم رو به اتمام است که اقدامی در جهت حفاظت از این هنر اصیل و سنتی منطقه می‌باشد.