1

هفت هزار دانش‌آموز اردبیلی در طرح داناب شرکت کردند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: امسال بیش از هفت هزار دانش‌آموز در طرح داناب مشارکت داشتند و تلاش می‌شود این رقم به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش ایرنا ، عباس جنگی مرنی در آیین اختتامیه طرح داناب سال تحصیلی ۹۸ – ۹۷ افزود: اجرای این طرح در راستای ترویج، فرهنگ‌سازی و انتقال مفاهیم آبی به دانش‌آموزان در ۱۰۰ مدرسه و همکاری ۳۰۰ ناجی آب اجرا شد.

او اظهارداشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرستان‌های مختلف ، دوره‌های پیش و پس آزمون و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان نسبت به وضعیت موجود آب طبق آنالیز پایانی نشان از موفقیت اجرای این طرح دارد.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش با توجه به داشتن ذهن خلاق و آماده پذیرش در بین دانش‌آموزان بهترین مکان برای اجرای چنین طرح‌هایی است و انتظار می‌رود این طرح  برای سال‌های آینده نیز ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با باین اینکه پروژه‌های آبیاری زهکشی در سطح ۱۰۰ هزار هکتار در این استان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است، افزود: در این استان ۶۰ هزار هکتار آبیاری زهکشی در حال اجرا  و ۲۰ هزار هکتار هم در حال مطالعه است.

در طرح داناب با توجه به مشکلات آب در مناطق مختلف استان اردبیل ۱۰۰ مدرسه به عنوان مدارس هدف انتخاب می ‌شود که در آن دانش آموزان به عنوان ناجیان آب برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد بحران آب برگزار می‌کنند.