1

اردبیل و کارآموزی مدیران صفر کیلومتر

استان اردبیل محلی برای کارآموزی مدیران بی تجربه و فاقد رزومه و پیشینه مدیریتی نیست.

این جدید ترین اظهار نظر علی نیکزاد نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با به کارگیری نیروهای غیر بومی در بخش مدیریت ادارات کل استان می باشد

در دو ماه اخیر بارها از زبان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صحبت هایی مبنی بر لزوم به کارگیری مدیران بومی و ممانعت از انتصاب افراد غیر بومی بدون سابقه مدیریتی شنیده شده است. در هر مقطعی که نظر نمایندگان حول این محور از سرعت بیشتر برخوردار شده و مسئله در قالب کلمات و جملاتی  بیان شده است به فاصله چند روز از سوی مسئولین استان و کشور برخلاف این نظرها رفتار و انتصاب مدیر غیر بومی با کم ترین سابقه مدیریت در سطح استان را شاهد شده ایم.

علی نیکزاد بارها در مصاحبه ها و برنامه زنده اینستاگرامی به این مسئله اشاره کرده و در آخرین برنامه خود به صراحت در قبال انتصاب مدیران غیر بومی موضعگیری کرد و به صدور حکم مدیریت به افراد بدون سابقه مدیریت کلان اعتراض نمود.

سیدکاظم موسوی دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز در مصاحبه ای اعلام کرده بود که مدیران غیر بومی استان به آرامی باید نسبت به بستن چمدان ها و خداحافظی از منطقه اقدام نمایند.

چند صباحی از این اضهارات نگذشته، مدیر غیر بومی دیگری برای یکی از ادارات کل منصوب شد و نقش نمایندگان و چگونگی همراهی مسئولین به خواست و نظر آنها بیشتر چهره خود را نشان داد.

نیکزاد در بخشی دیگر از ارتباط زنده اینستاگرامی پنجشنبه شب در مورد ارتباط با سپردن مسئولیت در ادارات شهرهای اردبیل، نمین، نیر و سرعین به غیر بومی ها( حتی افراد بومی استان و غیر بومی شهرستان) اعتراض کرد و از فرمانداران خواست که در بحث انتصابات به این مورد توجه بکنند.

می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. به نظر می رسد بر خلاف نظر خیلی ها نه تنها چمدان های مدیران غیر بومی همچنان باز خواهد بود بلکه بر تعداد آنها نیز ممکن است افزوده شود. آیا بهتر نیست که بیشتر از این در رابطه مدیران غیر بومی بحث نشود!