1

مدیران برفی

انتصاب های جدید در سطح ادارات کل و مطرح شدن افراد مختلف برای پوشیدن ردای مدیریت بدجوری ذهن دلسوزان و علاقه مندان استان را به خود مشغول کرده است.

در آستانه پایان مأموریت دولت و همچنین آغاز فعالیت مجلس یازدهم، خیلی ها شهامت به خرج می دهند و با کمک و مساعدت اطرافیان برای خود جایگاه تعریف کرده و رایزنی در سطح گسترده را آغاز می کنند تا شاید بتوانند چند روزی مزه قدرت را بچشند و فرمان برانند.

مدیریت و برخورداری از توانایی های مورد نظر برای موفقیت در کار، ویژگی خاصی است که همگی نمی توانند از آن ها بهره مند شوند. مدیران “نفرات برگزیده” هستند و انتخاب آنها از میان افرادی که سابقه و پیشینه کاری موفق نداشته باشند ظلم به نظام و انقلاب و مردم می باشد.

در عرصه ای که خیلی ها اسب خود را برای تاختن آماده کرده اند تصمیم گیرندگان نباید خارج از اصول حاکم و یا تحت عوامل مختلف و فشارها اقدام بکنند و افراد فاقد توانایی و کارآیی را بر یک مجموعه مسلط نمایند.

برخی ها با قرار گرفتن در سایه نام و موقعیت دیگران تلاش می کنند که با ربودن اندیشه تصمیم گیرندگان ورق را به نفع خود برگردانند و با به دست آوردن میز مدیریت فخرفروشی بکنند و بساط عقده گشایی بگشایند و بر کسانی که با وی و دوستانش همراهی نکنند خط و نشان بکشند و تهدید بکنند.

آنهایی که با هزار تمنا و خواهش، با چاپلوسی و آویزان شدن از این و آن به مدیریت می رسند “مدیران برفی” هستند که در ظاهر شکل و شمایل مدیر دارند ولی فاقد روح مدیریت و تشخیص و بصیرت هستند.

باید از به قدرت رسیدن مدیران برفی به هر وسیله ممکن ممانعت شود. این قبیل مدیران حرف هایشان تکرار بوق های اربابان بوده و اراده ای از خود برای انجام کارها ندارند. مدیران برفی آب می شوند و ساختار یک مجموعه را با آسیب جدی و ضرر و زیان جبران ناپذیر مواجه می کنند. هر کس در هر پست و مقامی از مدیران برفی حمایت کند بیشتر از آنها به جامعه خیانت می کند.

خداوند بزرگ، قدرت اندیشه و انتخاب به انسان داده  و او را مسئول انتخاب و گزینش های خودش می داند پس باید بهترین ها را انتخاب کرد و کسانی که با معیار قرار دادن مسائل سیاسی، باندی، قومی و حزبی به افراد بی لیاقت میدان می دهند ظلم بزرگی در حق مردم روا داشته و فردای قیامت باید جوابگوی خبط و خطای فاحش خود باشند.

در استان ما این روزها خیلی ها هوای مدیر شدن به سرشان زده است. فردی که توان و عرضه اداره یک مجموعه کوچک را نداشته و دروغ و خدعه و نیرنگ را به استخدام دائمی خود درآورده با قرار گرفتن در رأس امور چه نفعی به یک مجموعه عریض و طویل می تواند داشته باشد که حالا با تمام وجود به دنبال رسیدن به آن می باشد. کسی که به اشتباه راه گم کرده و از یک ستاد انتخاباتی سر در آورده است خود را محق ترین فرد برای مدیریت می داند و به پائین تر از آن نیز رضایت نمی دهد.

امیدواریم که تمامی انتصاب هایی که در آینده در سطح ادارات و نهادهای استان می خواهد انجام بپذیرد محصول استفاده کردن از فکر و عقل باشد و مسائل حاشیه ای کوچکترین تأثیری در آنها نداشته باشد. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.