1

گمانه زنی ها برای ریاست هیأت والیبال استان اردبیل

با آغاز ثبت نام داوطلبین ریاست هیأت والیبال استان اردبیل تعیین تکلیف این رشته پرطرفدار وارد مرحله جدیدی شده است.

بعد از استعفای نادر فلاحی رئیس سابق هیأت و سرپرستی محمد برادران برای آماده کردن زمینه برگزاری مجمع انتخاباتی، حرف و حدیث های فراوانی مبنی بر اعلام آمادگی افراد مختلف برای خدمت به والیبال استان به گوش می رسد.

والیبال به دنبال سه میزبانی مسابقات مهم بین المللی برای خود در سطح استان جایگاه ویژه ای دست و پا کرده بود. متأسفانه مسئولین از فرصت به دست آمده بهره برداری لازم را نکردند. با اندکی دور اندیشی و صمیمیت و گذشت، امکان قرار گرفتن والیبال در مسیر پیشرفت و توسعه فراهم می شد.

هنوز هم دیر نیست. از آثار باقیمانده از شور و نشاط حاصل از میزبانی ها می توان به نفع والیبال قدم های مثبت برداشت. در صورتی که اعضای مجمع والیبال در جریان انتخاب رئیس هیأت، فکورانه رأی بدهند، توجهی به رایزنی ها و سفارش این و آن نداشته باشند، فارغ از هرگونه وابستگی کاندیداها تنها به کارنامه و روزمه والیبالی توجه بکنند، از جایگاه کاندیداها در میان اهالی والیبال به خوبی اطلاع داشته باشند، از حمایت پیشکسوتان و استخوان خرد کرده های والیبال نسبت به کاندیدا آگاه باشند، اصل مهمی چون داشتن فرصت کافی برای رسیدگی به امور والیبال را در نظر بگیرند و همچنین به مقبولیت، محبوبیت، موقعیت و صداقت کاندیدای مورد نظر یقین داشته باشند آرزوی روزهای خوب و آفتابی برای این رشته ورزشی دور از انتظار نخواهد بود.

والیبال در سطح استان مورد اقبال خانواده هاست. برگزاری کلاس های منظم آموزشی و استقبال مناسب اولیاء از حضور فرزندان در این کلاس ها بهترین دلیل برای اثبات این ادعا می باشد. اگر سکان هدایت والیبال اردبیل به دست اهلش سپرده شود پرورش استعدادها و تحت پوشش قرار گرفتن آنها حتمی خواهد بود.

مهم ترین ویژگی ها

*قبول مسئولیت در هیأت والیبال استان کاری دشوار و سخت است. برای پایان دادن به برخی از سوءتفاهمات که ریشه ای قدیمی در والیبال دارد باید فردی که در جامعه والیبال و ورزش استان مقبولیت خاصی دارد قدم پیش بگذارد. به عبارتی دیگر رئیس هیأت والیبال باید به تمام عیار مورد قبول و پذیرش همه افراد منتسب به این رشته باشد. برای باز گرداندن آرامش به والیبال و به حرکت در آوردن آن فردی که از این ویژگی برخوردار باشد، ضروری است.

*سپردن سکان هدایت والیبال به افراد سیاسی و یا مدیران دستگاه های اجرائی نمی تواند دردی از دردهای این رشته را درمان بکند. هیأت های ورزشی گوشت قربانی نیست که بخواهیم مسئولیت های آن را به وابستگان خودی و یا گروهی و جناحی بسپاریم.

تجربه نشان داده است به طور قاطع مدیرانی که در ورزش و هیأت های ورزشی بساط ریاست راه انداخته اند تأثیر مثبتی در روند آن هیأت ها نداشته اند و تأسف آورتر اینکه اگر این مدیر، غیر بومی نیز بوده و آشنائی چندان با محیط ورزش و چهره های منتسب به آن نیز نداشته باشد مشکل دوچندان می شود بنابراین سیاسیون نباید اجازه بدهند رئیس هیأت والیبال را اهالی این رشته انتخاب بکنند و از دخالت مستقیم و غیر مستقیم در آن خودداری نمایند.

*والیبال استان برای مطرح شدن هرچه بیشتر نیاز دارد که مسئول مستقیم آن در سطح جامعه چهره ای شناخته شده و دارای موقعیتی مناسب و ایده ال باشد. علاوه بر آنکه مورد قبول و احترام والیبالی ها باشد در سطح جامعه و در میان مسئولان استان نیز از جایگاه خاصی بهره ببرد.

*والیبال این بار می خواهد که مسئولش  برای چهارسال آینده یک والیبالی تمام عیار و آشنا به رمز و رموز این رشته ورزشی باشد. انتخابات این رشته نباید در دام بده و بستان ها گرفتار آید و رئیس آن از باب جلب رضایت این مسئول و یا آن مقام گرانقدر انتخاب بشود.

به هر حال این روزها اسامی مختلفی در فضای ورزش برای ریاست هیأت والیبال استان مطرح می شود. شاخص ترین آین افراد دکتر اسد سکاکی است. از پیمان مدرس رئیس هیأت والیبال شهرستان اردبیل و ملا احمدی مدیر کل صدا و سیمای استان نیز به عنوان کاندیداهای احتمالی این هیأت نام برده می شود.

امیدواریم اعضای مجمع هیأت والیبال استان در یک اقدام مناسب برای این رشته زیبا و پرطرفدار نسخه شفا بخش و نجان دهنده ای بپیچند. انشااله.