1

در سوگ حاج منصور امیرخانی مردی از دنیای مردانگی و همت و غیرت

خبر کوتاه بود، حاج منصور امیرخانی با چهره دوست داشتنی، مصمم و خندانش رو به آسمان کرد و به دیار باقی شتافت.

تحمل این خبر ناگوار برای کسانی که سال ها با او زندگی کرده و از بودن در کنارش درس ها آموخته اند بسیار سخت و طاقت فرساست. کنار آمدن با این مصیبت کار آسانی نخواهد بود.

حاج منصور امیرخانی دوستی از جنس صفا و صمیمیت و از مردان نیک روزگار بود.‌

او آنقدر بزرگوار و آن اندازه وارسته بود که با شنیدن خبر ناگوار درگذشتش قطرات اشک بی تاب بر روی گونه های دوستانش می لغزد و آنها را در دریایی از غم و اندوه غرق می کند.

حاج منصور بدون شک تاثیر گذارترین فرد در زندگی دوستان و آشنایان بود. همیشه در موارد نیاز در صف مقدم قرار می گرفت و برای رفع مشکلات دوستانش سینه سپر می کرد.مگر می توان حسن اخلاق و رفتار و سلوک مثال زدنی اش را فراموش کرد؟
او چون کوهی استوار برای دوستانش تکیه گاهی تکرار نشدنی بود. حاج منصور با رویی گشاده و با روحیه خستگی ناپذیر در خدمت به جامعه کوتاهی نمی کرد . او گلچینی از خوبی ها و صفات پسندیده بود. او یکی از مردانِ مرد و یکی از نیک اندیشان جامعه محسوب می شد.
در کنار همه ویژگی های منحصر بفرد اخلاقی، او فوتبالیستی بزرگ، ورزشکاری محبوب و قهرمانی محجوب بود.او مرد طلایی فوتبال اردبیل بود. حاج منصور از فوتبالیست های اخلاق مدار دهه های ۵۰ و ۶۰و از پرورش یافتگان مکتب مردی و مردانگی بود.

بازی های قدرتی و تکنیکی، رعایت اخلاق ورزشی، حفظ حرمت پیشکسوتان و بزرگان، در خدمت تیم بودن، تواضع و تاکید بر جنبه های اخلاقی و پرورشی ورزش از ویژگی های او در صحنه فوتبال و ورزش بود.

برای حاج منصور امیرخانی که در زندگی پر خیر و برکتش جز بودن در راه خیر و عمل به تعهدات و واجبات کار دیگری نداشت همین بس که نام و یادی نیک از خود به یادگار گذاشت.

باز این قصه تکراری و گلبرگ و خزان

شرح حالی است برای تو که بی تکراری

دلبری کردی و دلدار تو را با خود برد

ابن بود عاقبت نیکی و خوش کرداری

ورزش و فوتبال اردبیل افراد موثر، نیک اندیش، متعصب و غیرتمندی چون منصور امیرخانی را نمی تواند فراموش بکند و بدون شک یاد او تا ابد در قلب دوستانش جای خواهد داشت.

تا ابد جای تو در دیده ماست

سال ها گر گذرد یاد تو در سینه ماست

درگذشت یار وفادار،مومن و دوست داشتنی فوتبال اردبیل حاج منصور امیرخانی را به جامعه فوتبال و پیشکسوتان دهه های ۵۰ و ۶۰ ، دوستان و همراهان همیشگی اش، آشنایان، خانواده محترم و بخصوص به فرزندان داغدارش تسلیت می گوییم.