1

بازگشایی شهید گاه

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین همزمان با روز خبرنگار  در شهیدگاه اردبیل حضور یافت و  از روند تخریب ساختمان‌های قدیمی و فرآیند آزادسازی مسیر آن بازدید کرد.

جلب رضایت مالکین ساختمان های موجود در محل و تأمین هزینه های مربوطه به دنبال پیگیری های قبلی این خدمتگزار مردم منطقه صورت گرفته به طوریکه مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای تملک ساختمان‌های فرسوده موجود در این منطقه تصویب شده بود که با تخصیص آن فرآیند آزادسازی کامل شد.

مردم از مسئولین انتظار دارند که در تحقق وعده ها نهایت تلاش را به عمل آورند. وقتی وعده ای محقق می شود میزان اعتماد مردم به مسئولین به نسبت قابل توجهی افزایش پیدا می کند و جای شکر دارد که نمایندگان مردم منطقه در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی برای عملی کردن حرف هایی که زده اند تلاش می کنند و در این میان اقدامات علی نیکزاد چشمگیر و قابل توجه می باشد.

حمید لطف الهیان شهردار ادبیل نیز در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری از اتمام بازگشایی و آغاز عملیات سنگفرش مسیر خبر داده است.

وی گفت: در راستای تحقق شعار «اردبیل، شهر انسان محور» و ادامه بازگشایی و تملک املاک شهیدگاه در اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، این محوطه با هزینه بیش  از ۶ میلیارد تومان بازگشایی و تعریض شد.

وی گفت: عملیات بازگشایی سایت شهیدگاه در بافت مرکزی و تاریخی شهر در چند روز گذشته اجرا شد و  اکنون عملیات سنگفرش آن در حال اجرا است.

شهردار اردبیل با تاکید بر ارتقای فرهنگ پیاده مداری و سلامت محوری بیان کرد: در این راستا پیاده راههایی از جمله پیاده راه اسفریس، پیاده راه ارتش و رینگ سلامت شورابیل در شهر اردبیل احداث شده است که علاوه بر اینکه موجب ارتقا کیفیت زندگی، بهبود سلامت جسمی و افزایش روابط اجتماعی شهروندان میشود بلکه مورد استقبال شهروندان و گردشگران نیز قرار گرفته است.

لطف اللهیان با عنوان اینکه احیای بافت فرسوده شهر و بازآفرینی شهری، بازگشایی محوطه تاریخی شهر،ارتقا جاذبه های گردشگری،سلامت محوری وتسهیل در تردد و عبور ومرور شهروندان از جمله اهداف این طرح است افزود: اجرای پروژه های سلامت محور همواره جز برنامه ها و اویت های شهرداری است.

شهردار اردبیل همچنین با بیان اینکه فضای شهیدگاه با هدف مکانی تاریخی برای برگزاری آیین ها و مناسبت های مذهبی، فرهنگی در بافت تاریخی شهر و در اطراف بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی طراحی و اجرا شد، گفت: اجرای آبنما، مبلمان شهری و نورپردازی های نوین شهری با هدف خلق زیباییهای بصری در فضای شهر نیز در این محوطه اجرا شده است.