1

برون سپاری در فوتبال، شعار یا واقعیت

در روزهایی که تیم فوتبال شهرداری اردبیل در دریایی از مشکلات دست و پنجه نرم می کرد و در دسته دوم رقابت های لیگ حضور داشت فشار افکارعمومی، شورای شهر را به تشکیل چندین جلسه برای تعیین وضعیت تیم و پیدا کردن راه حل مناسب برای حمایت از آن وادار کرد.

برای اولین بار در صحن شورا و کمیسیون فرهنگی برخی از اعضای شورا بحث برون سپاری اداره تیم را مطرح کردند . آنها در حالی که سرسختانه با تیمداری شهرداری مخالفت می کردند بدون ارائه راه حل مناسب برای عملی کردن پیشنها خود شعار برون سپاری را سر می دادند و به این وسیله می خواستند پوششی بر مخالفت های انجام یافته با تیمداری شهرداری داشته باشند.

در کنار مطرح شدن برون سپاری برخی دیگر از اعضا که گاه گاهی به عکس های فوتبالی شان می نازند و در حرف خودشان را از مؤثرترین بازیکنان اردبیل در دهه 60 قلمداد کرده و ادعای فوتبالی دارند بحث دیگری به نام راه اندازی شرکت های جنبی و سپردن مسئولیت تیم به آنها را طرح می نمودند. پیشنهادهایی که در حد حرف و در چارچوب آن جلسات باقی ماندند.

مخالفان  تیمداری شهرداری برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی تبلیغاتی از قبیل برون سپاری و شرکت های جنبی را پیش می کشیدند و بعد از جلسات سرنوشت آن را به قضا و قدر می سپردند.

برون سپاری تعریف خاص خود را دارد. برون سپاری در واقع سپردن برخی مسئولیت ها به یک شرکت و یا یک شخص ثالث می باشد. برون سپاری به نظر می رسد در تمامی صنایع از فناوری اطلاعات و حسابداری تا بازاریابی و منابع انسانی می تواند اتفاق بیافتد.

فوتبال و بحث باشگاه داری قوانین و مقررات منحصر دارد. تا زمانی که امتیاز تیم به طور رسمی به یک مجموعه و یا شخص واگذار نشود روند تیمداری و رابطه باشگاه با فدراسیون، سازمان لیگ و هیئت فوتال استان و شهرستان نمی تواند یک رابطه منطقی و قانون پسند باشد.

شعارهایی از قبیل برون سپاری و شرکت های جنبی نتوانستند مرهمی بر زخم های فوتبال شهرداری بشوند و در نهایت بر سر تیم بلایی نازل شد که سقوط آزاد در سطح لیگ را رقم زد.

قائم شدن در پشت کلمات و بازی کردن با افکار عمومی قادر به حل مسئله پیش آمده در مورد همخوان نبودن ادعا با عمل نبوده و نخواهد بو.

شورا اعلام کند که در سال 99 آیا از شهردار و سازمان فرهنگی ورزشی برنامه های ورزشی را طلب کرده و تاکنون چگونگی اجرای آن برنامه ها را رصد کرده اند؟ اگر جواب مثبت باشد برای اقناع افکار عمومی برنامه ها و میزان تحقق آن ها را منتشر بکنند.

گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم که اگر فوتبالی هستید و طرفدار آن، لطفا برای رفع موانع تیم های پایه همت بکنید. اینجاست که عیار فوتبالی بودن مشخص می شود. این گوی و این میدان، بسم اله