1

عملیاتی شده پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری در نیر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از عملیاتی شدن تمامی پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری در شهرستان نیر خبر داد

نادر فلاحی در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های گردشگری این شهرستان اظهار کرد: پس از پیگیری‌های اساسی و بعد از 15 سال طرح مطالعات جامع منطقه نمونه گردشگری بولاغلار که از مطالبات مهم مردم منطقه بود، به تصویب رسید.

وی افزود: براساس ضوابط و مقررات اولین موافقت اصولی گردشگری نیز در این منطقه صادر شده است که با این اقدام زمینه برای ساماندهی این منطقه نمونه گردشگری فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد مجتمع آبدرماتی مروارید آزادی و  اقدامات انجام یافته برای حل مشکلات این طرح بیان کرد: مبلغ 4 میلیارد ریال برای حل مشکل برق، یک میلیارد و 840 میلیون ریال برای آغاز انشعاب آب گرم و 9 میلیارد ریال برای احداث مجتمع خدماتی، نمازخانه و فروشگاه صنایع دستی به این طرح اختصاص یافته است.

فلاحی از حل مشکلات پروژه دژ بهمن در روستای کورعباسلو از محل تسهیلات در اختیار وزارتخانه خبر داد و گفت: عملیات مرمت پل تاریخی قیرمیزی کورپی شهرستان نیر انجام شده است.

وی در مورد اقدامات در غاز گلستان نیر عنوان کرد: مساحت محوطه غار گلستان 900 مرمربع است که استحکام بنا و مرمت آن تکمیل شده و مقرر شده تا با توجه به باستانی بودن این محوطه، برای بهره‌برداری واگذار شده و تحت نظارت میراث فرهنگی فعالیت کند.

وی در ادامه گفت: کاروانسرای شاه عباسی نیز که جزو کاروانسراهای صفوی به شمار می‌رود برای ثبت جهانی تکمیل پرونده شده است که ثبت جهانی این اثر امتیازی بزرگ برای شهرستان خواهد بود.

او در پایان گفت: در مجموع با پیگیری‌های انجام شده تمامی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری شهرستان نیر اجرایی و عملیاتی شده است.

زمین چمن مصنوعی خلخال تکمیل می‌شود

سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: اعتبار موردنیاز برای ادامه عملیات اجرایی و تکمیل پروژه نیمه‌کاره راه‌اندازی زمین چمن مصنوعی ورزشگاه پوریای ولی این شهر تامین شده و این پروژه تکمیل می‌شود.

ایوب طالب‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه از سال‌ها پیش به علت نبود اعتبار رها شده بود که با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل زمینه برای ادامه عملیات آن فراهم شد.

وی اظهارداشت: این پروژه شامل زمین چمن مصنوعی با ابعاد استاندارد برای انجام تمرینات و مسابقات فوتبال در سطح استانی و ملی ، پیست دو و میدانی است که در آینده نزدیک با واگذاری به پیمانکار مجری پروژه تکمیل و زمینه میزبانی مسابقات فوتبال در سطح استانی و ملی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث خوابگاه ورزشی برای زمینه‌سازی امکان میزبانی مسابقات ورزشی در این شهرستان از خواسته‌های ورزشکاران است، اظهارداشت: در صورت تامین اعتبار پروژه نیمه‌کاره رها شده خوابگاه ورزشی در مجموعه ورزشی تختی ، تکمیل می‌شود.

عملیات اجرایی احداث خوابگاه ورزشی خلخال از چند سال پیش آغاز و پس از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به علت نبود اعتبار تعطیل شده است.