1

برندسازی محصولات کشاورزی منطقه مورد غفلت قرار گرفته است

فرماندار پارس‌آباد مغان گفت: ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی و برندسازی محصولات باکیفیت منطقه مورد غفلت قرار گرفته و باید همه برای تحقق این مهم در منطقه کمک کنند.

ابراهیم امامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه چشم‌انداز روشنی در شهرستان در حال اتفاق افتادن است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری و گلخانه و همچنین حمل و نقل و تجارت بین‌الملل در حال پیگیری و انجام است.

وی شهرستان پارس آباد را به دلیل مرکزیت نسبت به سایر شهرها و مهاجرت‌پذیری و دومین شهر بزرگ استان بودن دارای اهمیت ویژه‌ای در استان دانست و گفت: ظرفیت‌های بزرگی در حوزه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری و صنایع تبدیلی در این شهرستان وجود دارد که باید مورد توجه مدیران استانی قرار بگیرد.

او اظهارداشت: سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامپروری در این شهرستان به دستان با کفایت مردم زحمتکش منطقه تولید و برای تامین نیازهای کشور حمل می‌گردد، این مردم بواسطه تامین امنیت غذایی کشور شایسته قدردانی بوده و حق بزرگی بر گردن استان و کشور دارد.

رییس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان از تعهد اشتغال ۲ هزار نفری برای سال جاری خبر داد و گفت: با اقدامات و پیگیری‌های برای خروج واحدهای راکد و تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید انتظار تحقق بیش از این تعهد نیز در شهرستان وجود دارد.

وی به سطح زیر کشت بیش از ۱۱ هزار هکتاری پنبه و بیش از ۶ هزاری بادام زمینی و فعال شدن بیش از ۳۵۰ هکتار از گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری در شهرستان اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۳۵ هزار نفر کارگران فصلی در مزارع شهرستان مشغول هستند.

امامی با اشاره به رصد تعاونی‌های فعال این شهرستان تشریح کرد: از ۵۸۰ تعاونی موجود ثبت شده فقط نصف آن فعال است و برای افزایش این سطح انتظار برنامه داریم.

وی در زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر به شغل قالیبافی و ورنی و اشتغال کارگران در مزارع و ساختمان‌ها به صورت فصلی گفت: همه این کارگران نیازمند توجه بیمه و صندوق‌های اجتماعی هستند که انتظار داریم در تحت پوشش قرار دادن آنها همت ویژه گردد.

او بر هدفمند کردن اعطای تسهیلات اشتغال کمیته امداد و بهزیستی تاکید کرد و افزود: تشکیل زنجیره‌های اشتغال ، استفاده هدایت‌گر سرمایه‌گذاران و اعطای تسهیلات کم‌بهره ویژه می‌تواند موجب اشتغال پایدار و رونق تولید شود.