1

فضول باشی و آکادمی بین المللی فوتبال

فضول باشی را وقتی که دستهاش از عصبانیت می لرزید و حوصله حرف زدن نداشت و زیر لب بد و بیراه می گفت دیدم. با خودش حرف می زد و گاهی با صدای بلند می گفت که به خدا احمق نیستم، می فهمم، اهل مطالعه ام، پیگیر جریان ها و رویدادهای ورزشی هستم، به ورزش شهر و استانم نیز عشق می ورزم، حالا چرا عده ای فکر می کنند که هر چه دلشان خواست می توانند بگویند وکسی هم پیدا نمی شود که چگونگی تحقق گفته ها و وعده ها را پیگیری بکند.

با ترس گفتم: فضول باشی باز قضیه از چه قرار است؟ مثل این که بدجوری ناراحتت کرده اند، مردِ مؤمن، حوصله داشته باش، اگر به خودت رحم نمی کنی به فکر زن و بچه ات باش، این عصبانیت ها و بی حوصلگی ها صنار دهشاهی نمی ارزد. در خیلی از موارد در جامعه ما صحنه ها، صحنه رقابت در میدانِ حرف زدن است و نام و نشانی کمتر از عملکردها دیده می شود. جوش نیار و بدان کسانی که بلدند حرف های گُنده گُنده بزنند و با کلمات بازی بکنند، فعلا کبک شان خروس می خواند و نانشان تو روغن بوده و ایام به کامشان است.

حرفم را قطع کرد و گفت: نیازی به وراجی های شما ندارم. من به این “می شودها” که مثل نقل و نبات از زبان بسیاری از مسئولین جاری می شود حساسیت پیدا کرده ام، مثلا مدت ها گفتند مگا پروه ها در استان راه اندازی می شود، بندر خشک افتتاح می شود، محرومیت ها از بین می رود و … دهها مثال دیگر می می توان زد و حالا می گویند آکادمی بین المللی فوتبال در اردبیل راه اندازی می شود. جل الخالق، چه حرف هایی باید بشنویم ، بدان چاره ای جز گریه کردن به حال خود ندارم.

در حالی که با عصبانیت صدایش را بلند می کرد گفت: آقایانی که این حرف ها را می شنوند و احسن احسن می گویند و یا آن رسانه هایی که با آب و تاب در انعکاس شان سر و دست می شکنند چرا نمی گویند عزیزِ من، نوکرتم، بزرگِ من، سرورِ من و مدیرِ من شرایط راه اندازی آکادمی را هم بگو تا با داشته های استان در این ارتباط آشنا بشویم و برای رفع کمبودها همگام با شما از مسئولین استمداد بطلبیم.

در ادامه گفت: کسی پیدا نمی شود که فریاد بزند عزیزِ دلِ همه فوتبالی های استان همان آکادمی که در سال 96 وعده اش را داده اید راه بیندازید ، بین المللی اش پیشکش.

به فضول باشی گفتم بابا آب دهنت خشک شده، اندکی استراحت و نوشیدن جرعه ای آب می تواند انرژی دوباره ای به تو ببخشد. راستی قضیه وعده سال 96 چه صیغه ای است؟

گفت: خوب گوش کن، همان عزیزی که امروز وعده راه اندازی آکادمی بین المللی فوتبال در استان را می دهد در آذر ماه سال 96 به باشگاه خبرنگاران گفت که هرچه زودتر در اردبیل آکادمی فوتبال راه اندازی می شود، در 30 اردبهشت 97 در دیدار با مدیر کل وقت ورزش و جوانان گفت که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه های مربوطه آکادمی هیئت فوتبال راه اندازی می شود و در پنجم خرداد ماه 97 در جلسه هم اندیشی با موضوع آکادمی هیئت فوتبال گفت که با آکادمی به سمت استاندارد سازی حرکت می کنیم.

در دوازدهم تیر ماه 97 در مصاحبه با خبرنگاران گفت: با راه اندازی آکادمی فوتبال استان که مجهز به فعالیت های ورزشی ، ارتقای توان روحی و روانی، آمادگی جسمانی و سنجش توانمندی بازیکنان است رصد امور بازیکنان را در اکادمی فوتبال استان انجام می دهیم و در 15 تیر ماه 98 نیز به خبرگزاری موج گفته که راه اندازی آکادمی فوتبال یکی از آرزوهای دیرینه استان های کم برخوردار کشور بوده و اردبیل فاصله چندانی تا تحقق این مهم ندارد و در نهایت در شهریور ماه 99 در مجمع سالیانه هیئت فوتبال از راه اندازی آکادمی بین المللی فوتبال در اردبیل خبر داده است.

گفتم: فضول باشی حالا این آکادمی راه اندازی شده که آقایان به فکر تبدیل آن به بین المللی هستند و یا حضرات می خواهند منطقه ای که شهر است و شهرستان نشده یک ضرب به استان و مرکز استان تبدیلش بکنند؟

گفت: درد ما هم این است در این استان مسئولی از استاندار گرفته تا نماینده مجلس و مدیر کل ورزش و جوانان کسی نیست که بگوید برادر جان، اول وعده سال 96 را عملی کن و بعد  به فکر آکادمی بین المللی باش.

گفتم: ول کن بابا در استان ما خیلی ها قهرمان حرف زدن هستند و مدیریت آن ها وابسته به حرف ها و وعده هایی است که می دهند. شما دعا کن آکادمی در اردبیل راه اندازی بشود. ایرادی ندارد امیدواریم که آکادمی، بین المللی هم بشود و نه تنها کشورهای همجوار بلکه از کشور های اروپایی نیز نفرات را بپذیرد.

و در حالی که بدون خداحافظی من را ترک می کرد گفت: دلت خوشه، حتما آکادمی اردبیل راه اندازی می شود، آن چنانچه مگاپروژه ها افتتاح شدند و آن چنانچه بندر خشک و منطقه آزاد احداث شدند. انشااله.