1

تکلیف بدهی ها را روشن کنید میزبانی جهانی زیر ۱۹ سال پیشکش

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در سفر به اردبیل اعلام کرده است که اردبیل نامزد میزبانی رقابت های جهانی زیر 19 سال است

توانایی های اردبیل از نظر سخت افزاری و میهمان پرستی مردم غیور و همیشه در صحنه آن از نقاط مثبت و چشمگیری است که موجب می شود در چنین مواردی اردبیل مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

اردبیل با بیش از شش هزار تماشاگر خونگرم و اخلاق مدار باید همیشه در رقابت های آسیاییو جهانی والیبال نامزد میزبانی باشد. منطقه ای که در بحث میزبانی آزمون های متعددی را با موفقیت پشت سر گذاشته، لایق بهترین هاست.

تجربه ای که از سه میزبانی در سال های گذشته به دست آمده حکم می کند این بار مسئولین استان و اداره کل ورزش و جوانان با وسواس بیشتری به این مسئله بنگرند. ورزش استان ظرفیت لازم برای تحمل هزینه های مسابقات بین المللی را ندارد.

هنوز بعد از گذشت چندین سال، بدهی مسابقات گذشته تسویه نشده است. بدبینی طلبکاران از مجموعه ورزش استان همچنان پایدار و ادامه دار است، هنوز هم ورزش استان به عنایت مسئولان چشم دوخته است تا همتی بکنند و شَر بدهی های میزبانی را از سر آن کم بکنند.

در روزگاری که اختصاص اعتباری ناچیز برای هیئت های ورزشی فعال با ده ها اما و اگر همراه می شود هزینه کردن از اعتبارات استانی برای میزبانی رقابت های بین المللی ظلمی در حق ورزش منطقه به شمار می رود.

معمولا در طرح چنین میزبانی هایی که می تواند هزینه بالایی تحمیل بکند خیلی ها قول می دهند  و وعده ای مبنی بر تقبل بخشی از هزینه ها را نوید می دهند ولی وقتی آب ها از آسیاب افتاد ومسابقات به اتمام رسید به یکباره همه قول ها فراموش می شوند و آن گاه فصل جدیدی از میزبانی و ترکش ها و حاشیه های آن دامنگیر استان می شود. از قدیم گفته اند که “یتیمه گَل گَل دیین چوخ اولار، چورک ورن آز اولار”.

در سه مسابقه امیدهای آسیا، انتخابی جهانی و لیگ جهانی این موضوع در استان چهره خود را نشان داده است به طوری که حتی مسئولین داخل استان نیز نتوانستند و یا نخواستند بر عهد خود پایدار باشند.

انتظار می رود اگر قرار است میزبانی جهانی زیر19 سال به اردبیل واگذار گردد استان نباید هزینه های آن را بر عهده بگیرد، حتی تقبل بخشی از هزینه ها نیز با توجه به سابقه نمی تواند به نفع استان باشد.

باید مواظبت گردد تا کلاهمان پس معرکه نشود، باید حساسیت به خرج داده شود تا سایر رشته ها و حیات آن ها به زلف رقابت های جهانی والیبال گره زده نشود.

یک فرد و یک مجموعه نباید از یک سوراخ بیش از یک بار گزیده شوند.میزبانی سه مسابقه بین المللی والیبال و هزینه های تحمیلی آن به استان، زخم عمیقی بر پیکر ورزش اردبیل وارد کرده است تا جایی که تلاش های انجام یافته تاکنون منجر به التیام کامل آن نشده است. اگر با قبول یک میزبانی دیگر بخواهیم این زخم عمیق را عمیق تر نمائیم بهتر است ابتدا فاتحه ورزش اردبیل را بخوانیم و بعد از برگزاری مراسم ترحیم آن به سراغ میزبانی و آماده کردن مقدمات آن برویم. احساساتی شدن و ناخواسته در چاله افتادن و زیر بار تعهدی خارج از توان، قدرت و امکانات رفتن عواقب وخیمی برای وزش به دنبال خواهد داشت .

آب دریا را اگر نتوان کشید

پس به قدر تشنگی باید چشید