1

همت دست اندرکاران کارخانه توپ بتا برای تولید توپ های بوچیا

فعالیت کارخانه توپ بتا سرمایه ای برای ورزش محسوب می شود و تلاش دست اندرکاران آن برای تأمین نیاز هیئت های ورزشی و بخصوص فدراسیون جانبازان و معلولین ستودنی است.

سید شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در بازدید از کارخانه توپ بتا با علام مطلب بالا افزود: بر اساس مذاکرات انجام یافته قرار است تا دو هفته انده توپ بوچیا با استانداردهای جهانی در این واحد تولید شود.

او اظهار کرد: بدلیل اهمیت این رشته برای فدراسیون، تولیدات داخلی توپ بوچیا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

اسبقیان ادامه داد: بدیهی است که در تمام سطح کشور، درخواست توپ بوچیا از طرف هیات ها وجود دارد و بدلیل تحریم و مشکلات واردات ما فرصت بزرگی برای کارخانه های تولیدات داخل است که با تولیدات عالی خود، زمینه صادرات را برای این محصول فراهم آورند.

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است که به سه صورت انفرادی، دونفره و تیمی برگزار می‌شود.

همچنین محمد رضا داورزنی ریس فدراسیون والیبال در بازدید از این واحد بر لزوم حمایت از تجهیزات و وسایل مرزشی تولید داخل تأکید کرد.

او افزود: این کارخانه، کار بسیار شاخصی است که در استان اردبیل انجام گرفته است و اگر حمایت های جدی از طرف فدراسیون والیبال و سایر مسئولین صورت پذیرد، امیدواریم بتوانیم این نشان تجاری را در کشور نهادینه کنیم .

او تصریح کرد: توپ های تولیدی این کارخانه می توانند به جای تولیدات کشور های چین ، تایلند و دیگر کشورها در داخل کشور استفاده شود.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این نشان تجاری را تبدیل به نشان تجاری بین المللی کنیم و تاییدیه های فدراسیون جهانی را دریافت کنیم و البته این کار نیاز به رایزنی دارد که بخش های مختلف کشور حتی رایزنی های فرهنگی ، اقتصادی سفارتخانه ها نیز باید کمک حال ما باشند.