1

۲۱ پروژه تلفن همراه در خلخال بهره‌برداری شد

بهره‌برداری از ۲۱ طرح و پروژه پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستایی در مناطق مختلف شهرستان خلخال روز  شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در آیین افتتاح این پروژه‌ها از بهبود پوشش ارتباطی در خلخال خبر داد و گفت: با افتتاح ۱۵ سایت جدید ارتباطی و همچنین ارتقای سطح ۶ سایت در روستاهای این شهرستان مجموع روستاهای بهره‌مند از پوشش تلفن همراه در این منطقه به ۹۸ روستا افزایش یافت.

بهروز رزمی افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل این پروژه‌ها را در مدت کمتر از ۶ ماه اجرا و برای راه‌اندازی ۱۵ سایت پوشش تلفن همراه و تقویت اینترنت پرسرعت و نیز ارتقای ارتفاع دکل‌های ۶ سایت قبلی و تجهیز آن به نسل سوم و چهارم اینترنت بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

وی اظهارداشت: با بهره‌برداری از سایت‌ها و طرح‌های جدید خلخال علاوه بر افزایش سطح پوشش جمعیت روستایی ، مشکل نقاط کور تلفن همراه در مسیر ۲۷ کیلومتری جاده اصلی خلخال به فیروزآباد ،سرچم و اردبیل نیز با احداث و راه‌اندازی ۲ سایت در حوالی روستاهای پروج و یلوجه برطرف شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: پوشش کامل روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت در دستور کار وزارت ارتباطات بوده و با توجه به وجود ۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در خلخال هم‌اکنون ۷۹ روستای این شهرستان زیرپوشش امواج تلفن همراه و اینترنت پرسرعت قرار گرفته است.

او تشریح کرد: برای پوشش کامل روستاهای باقیمانده شهرستان خلخال و پوشش  باقیمانده نقاط کور جاده‌ای این منطقه راه‌اندازی ۴۹ سایت جدید در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه پوشش تلفنی هر یک از سایت‌ها و دکل‌های مخابراتی ایجاد شده ۶ تا ۱۸ کیلومتر است، افزود: در حال حاضر در مجموع ۹۷ روستای زیر و بالای ۲۰ خانوار خلخال از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه این شهرستان زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.(منبع:ایرنا).