1

مرحوم دکتر لک انسانی وارسته و استادی گرانقدر

پیام یکی از همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در فضای مجازی یادآور سالگرد استادی گرانقدر، انسانی تلاشگر، اخلاق مداری بی نظیر و مرد دوست داشتنی به نام مرحوم دکتر لک بود.

دکتر لک به عنوان بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر یکی از رؤسای تأثیرگذار مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در دهه های اوج و شکوفایی این مرکز علمی بود.

برای کسانی چون نگارنده این سطور که در مأموریت ها و مسابقات ورزشی دانشجویان توفیق رسیدن به خدمت آن مرحوم را پیدا می کردم نامش یادآور انسانیت، خوشرویی، عزت نفس، افتادگی و رفتار نیک آن مرحوم می باشد.

عمر پربرکت او در راه خدمت به علم و جوانان این مرز و بوم اسلامی گذشت. آن مرحوم در تقسیم بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آن زمان یکی از رؤسای طرفدار ورزش دانشجویان بود. مسئولی بود که به ورزش دانشجویان اهمیت می داد و هزینه در این راه را یک نوع سرمایه گذاری مطمئن برای آینده می دانست.

مرحوم دکتر لک ها به ورزش دانشجویی به عنوان سرمایه گذاری می نگریستند ولی امروز برخی ها ورزش دانشگاهی را منبعی برای درآمدزایی می پندارند. ماندگاری نام و یاد دکتر لک ها حاصل رفتار نیکو و توجه خداوند متعال به آنهامی باشد.

نکونام را کس نگیرد اسیر

بترس از خدا و نترس از امیر

اگر بنده کوشش کند بنده وار

عزیزش بدارد خداوندگار

مرحوم دکتر لک در کنار رؤسای واحدهای دانشگاهی منطقه2 مجموعه ای یک دست، علمی، عاشق دانشگاه و معتقد به ارتقای کیفیت آموزش بودند و بدون اینکه در بوق و کرنا بدمند و شهریه دانشجویان را در راه تبلیغ خود و عواملشان هزینه بکنند شب و روز تلاش می نمودندو برای سربلندی جوانان ایران اسلامی کم فروشی نمی کردند.

وقتی در رأس مجموعه ای انسان وارسته ای چون مرحوم لک قرار می گرفت همه همکارانش نیز بزرگوارانی مثال زدنی و خدمتگزارانی فراموش نشدنی بودند.

چه روزهای خوبی در قالب تیم های ورزشی اردبیل در کنار همکاران ورزشی واحد شبستر داشتیم. مسلما یاد و خاطره آن روزها برای همه همکاران منطقه 2 که بازنشسته شده و یا هنوز هم در حال خدمت هستند نمی تواند فراموش بشود.

نام خادمین علم و دانش چون مرحوم دکتر لک همیشه بر تارک مراکز علمی ایران زمین و بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی خواهد درخشید.

اخلاص، حسن خلق، صداقت و عشق به پیشرفت و توسعه علمی کشور از عوامل مهم در ماندگار شدن نام بزرگمردانی چون مرحوم لک می باشد.

خوش آن که نام نکوئی به یادگار گذاشت

که عمر بی ثمر نیک عمر بی ثمریست

کسی که در طلب نام نیک رنج کشید

اگر چه نام و نشانیش نیست ناموریست