1

اردبیل و لیگ یک بسکتبال باشگاه های کشور

فدراسیون بسکتبال گروه بندی و تاریخ برگزاری لیگ دسته یک باشگاه ها را اعلام کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون، امسال رقابت های لیگ یک در دو گروه شمال و جنوب از 16 تا 18 آذر ماه آغاز می شود.

در گروه شمال 23 تیم در چهار گروه قرار گرفته و در گروه جنوب نیز 16 تیم در سه گروه رقابت خواهند کرد.

با نگاه به گروه های هفت گانه مشخص می شود که بیشتر استان ها در این مسابقات نماینده دارند و در بین استان هایی که در حسرت رقابت ها مانده اند طبق معمول استان اردبیل حاضر می باشد.

وقتی مجمع انتخاباتی  هیئت بسکتبال برگزار می شد و کاندیداهای ثبت نام کرده را به بهانه حضور فردی با قول های مناسب برای  پیشرفت بسکتبال از گردونه رقابت ها خارج کرده و محترمانه مجبور به کناره گیری می نمودند انتظار این بود برای اثبات حسن نیت و در راستای وعده های داده شده حداقل در لیگ دسته یک تیمی از استان شرکت می دادند.

در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بسکتبال در تماس تلفنی با یکی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان در ارتباط با گلایه های انجام یافته مبنی بر تلاش برای برگزاری مجمع با یک کاندیدا به طور ضمنی گفت که خیر و صلاح بسکتبال انتخاب رئیس فعلی است.

برای این انتخاب برخی از مواد اساسنامه از جمله اقامت کاندیدا در استان را نادیده گرفتند به این امید که در کوتاه ترین زمان ممکن اثرات مثبت و قابل توجه این انتخاب در بسکتبال منطقه خود را نشان بدهد.

معرفی یک تیم از استان برای رقابت های لیگ می توانست یکی از اثرات مثبت انتخاب رئیس تازه باشد که متأسفانه با اعلام گروه بندی رقابت ها امیدها به یدس تبدیل شد و در به همان پاشنه قبلی چرخید.

شنیده ها حاکی از همکاری اکثریت وابستگان به بسکتبال با هیئت استان می باشد. خروجی این همکاری ها در کوتاه مدت می تواند اموری چون شرکت در لیگ ها در راستای ایجاد انگیزه بیشتر در بین نوجوانان، جوانان و علاقه مندان بااشد.

بسکتبال از زیباترین و دوست داشتنی ترین رشته های ورزشی به شمار می رود. جوانان استان در این رشته دارای استعداد هایی هستندکه با اندک توجه می توانند برای بسکتبال استان افتخارآفرینی بکنند.

با پرسش از چند نفر از عزیزانی که در بسکتبال دستی بر آتش داشته و یا در مجمع انتخاباتی حضور داشته اند وعده حضور تیمی از اردبیل در رقابت های لیگ را تأیید کردند. اگر چنین وعده ای داده شده عمل به آن و محقق کردنش توسط دست اندرکاران امر باید واجب و ضروری تلقی می شد. چانچه چنین وعده ای داده نشده می توانستند با معرفی یک تیم به لیگ یک، عزم خود برای تحرک بخشیدن به بسکتبال را در عمل نشان می دادند.

توجه به کلام پروردگار بزرگ درآیه 34 سوره اسرا نشان از اهمیت عمل به وعده ها و پیمان ها می باشد. در آیه یاد شده می فرماید: “به پیمان خود وفا کنید، که از پیمان و عهد پرسش خواهد شد”.