1

روزهای کرونایی و غم درگذشت استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

کرونا بیداد می کند، هر روز بر تعداد مبتلایان در سطح استان اردبیل افزوده می شود، فوتی ها دو رقمی شده است، خانواده های بیشتری با از دست دادن عزیزانشان داغدار می شوند. جولان دادن ویروس منحوس کرونا امنیت ذهنی را به هم زده است. جلوگیری از شیوع بیماری کووید۱۹هیچ راهی جز همکاری همه جانبه مردم و مسئولین ندارد.
رعایت پروتکل های بهداشتی نباید در حرف خلاصه شود. حضور موثر در عمل و ترجیح دادن منافع جمع به منافع شخصی بازویی توانا برای جلوگیری از ضربات بیشتر ویروس به سلامتی و حیات مردم ایران اسلامی است.
ستاد مبارزه با کرونا تصمیم به اعمال یک سری محدودیت ها گرفته است، این بار توصیه ها را نباید شوخی بدانیم.
اگر بپذیریم که در یک شرایط بحرانی قرار گرفته ایم باید همه به یکدیگر کمک کنیم تا از قدرت نفوذ ویروس و شدت تاثیرگذاری آن کاسته شود.

در هر موقعیتی به فکر جامعه باشیم و از خودمحوری ها و دنبال کردن منافع شخصی و فراهم کردن زمینه تجمع افراد و برپا کردن تورهای بازدید مسئولین برای خودنمایی پرهیز بکنیم. حرکات زاید نمایشی و سوال برانگیز را متوقف بکنیم و به راه انداختن حرکت های پیچ سفت کنی مدیریت را به وقت دیگری موکول نماییم.

غروب یکی از اساتید خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در اثر کرونا بهانه ای برای مقدمه بالا بود. در یک روز سرد پائیزی مرگ از چله کمان رها شد و حقوق دانی متعهد، استادی متواضع و معلمی صادق را به دیار ابدی برد.
استاد لطیف عبادپور مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به دیار باقی شتافت و دانشجویان و همکارانش را داغدار نمود.

نگارنده این سطور با آن مرحوم آشنایی نداشت اما گریه های دخترم به عنوان دانشجوی حقوق و از شاگردان وی برای من فهماند که جامعه دانشگاهی استان، انسانی شریف و استادی بزرگوار را از دست داده است.

عکس العمل دانشجویان حقوق در فضای مجازی به خوبی نشان دهنده موقعیت خاص و والای آن مرحوم در بین دانشجویان است.

وقتی دانشجویی در سوگ استادش رخت سیاه بر تن می کند و ساعت ها اشک از چشمانش جاری می کند نشان دهنده آن است که یک استاد متعهد قلب های دانشجویان و آینده سازان این کشور اسلامی را فتح کرده است.
دولت جاوید یافت هرکو نکونام زیست

کز عقبش ذکر خیر زنده کند نام را

امیدواریم که رفتار،کردار، بزرگواری، عزت نفس، خوشرویی، صداقت و جایگاه آن مرحوم در بین دانشجویان، الگویی برای دیگران باشد.

نداند بجز ذات پروردگار

که فردا چه بازی کند روزگار

درگذشت استاد گرانقدر دکتر لطیف عبادپور را به خانواده آن مرحوم و دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تسلیت می گوییم.