1

۳۴ درصد دانش‌آموزان خلخالی به برنامه‌های شبکه شاد دسترسی ندارند

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: به علت نبود زیرساخت‌های ارتباطی و یا محرومیت از داشتن تلفن همراه هوشمند ،۳۴ درصد از دانش‌آموزان این منطقه از برنامه‌های شبکه آموزشی شاد بی‌بهره هستند.

به گزارش ایرنا ، رضا محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: بر اساس بررسی‌ها هشت درصد از دانش‌آموزان مناطق شهری و ۲۶ درصد از دانش‌آموزان ساکن در مناطق روستایی منطقه به برنامه‌های شاد دسترسی ندارند.

او گفت: تعداد دانش‌آموزان فاقد گوشی تلفن همراه و تبلت در این شهرستان یک هزار نفر شناسایی و به منابع ذبربط اعلام شده ولی برغم گذشت بیش از سه ماه از سال تحصیلی تنها ۵۵ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت از سوی خیرین ،مدیران و معلمان مدارس تهیه شده است.

محمدی با بیان اینکه کرونا تمام مسائل آموزشی را تحت شعاع قرارداده ، اظهارداشت: یک هزار دانش‌آموز فاقد امکانات استفاده از فضای مجازی با مشکل ادامه تحصیل مواجه هستند و تعداد قابل توجهی نیز برای استفاده از برنامه‌های شبکه شاد بصورت محدود از گوشی تلفن همراه نزدیکان خود استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال مشکل قطع اینترنت ،استفاده نامناسب از شبکه آموزشی شاد در زمان تراکم بالای ارتباطی در فضای اینترنتی بلحاظ قطع مکرر ارتباط مجازی و ناتوانی برخی از دانش‌آموزان برای ارتباط مناسب از طریق فضای مجازی را از جمله مشکلات ادامه تحصیل در فضای مجازی ذکرکرد.

او افزود: هنوز بخشنامه و یا دستورالعملی از سوی مرکز استان و یا وزارت آموزش و پرورش برای نحوه برگزاری امتحانات ارسال نشده و مدیران مدارس در انتظار دریافت دستورالعمل برای برنامه‌ریزی برگزاری حضوری و یا غیرحضوری و مجازی هستند.