1

فضول باشی و درآمد۷۰۰میلیون تومانی مزرعه گردشگری

فضول باشی که مدتی است به سفارش مسئولین مبنی بر ماندن در خانه عمل می کند بیشتر کارهایش را تلفنی و یا از طریق فضای مجازی انجام می دهد. وقتی او را در دفتر نشریه دیدم، خشکم زد، ماسک بر صورت، دستکش در دست و اسلحه ای به نام ماده ضد عفونی کننده به همراه.

با رعایت فاصله اجتماعی به من گفت: یک کاری برای من انجام می دهی، برایم واجب و حیاتی است. خبری خوانده ام و دیشب خوابم نبرده است. عمر خود را بیخودی تلف کرده و فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست داده ایم ولی حالا با مطالعه یک خبر می خواهم جبران کنم گذشته ها را و برای آینده خود و فرزندانم فکر اساسی بکنم.

گفتم: من خوشحال می شوم اگر کاری از دستم برآید برای تو انجام بدهم. سرا پا گوشم. امر بفرمایید.

گفت: می خواهم برای من یک وام ۵۰۰ میلیون تومانی روبراه بکنی.

گفتم: این مقدار پول را برای چه می خواهی؟ اصلا روش شمردنش را بلدی؟ می توانی صفرهایش را بگویی؟

گفت: روده درازی مکن. در روستای پدری و در کنار جاده زمینی دارم که می خواهم آن را به مزرعه گردشگری تبدیل بکنم.

گفتم: چی؟ زده به سرت، تو را چه به این کارها، چه کسی تحریکت کرده و می خواهد آخر عمری زمین گیرت بکند؟

گفت: گوش کن ، در سایت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل آمده است که این مرکز علمی از مزرعه گردشگری اش ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان درآمد داشته و تازه برای ۵۰ نفر هم اشتغال ایجاد کرده است. اگر وام بگیری، بچه روستا هستم و در اسرع وقت مزرعه را راه می اندازم، کارگران را بیمه می کنم و برای آنها وام کرونایی می گیرم و خلاصه نانم تو روغن، جیبم پر از پول و زندگی ام توأم با آسایش و آرامش می شود.

گفتم: اشتباه نمی کنی؟ خوب دقت کرده ای ، درآمد ۷۰۰ میلیون تومانی ماهانه از یک مزرعه گردشگری بعید به نظر می رسد. مزرعه ای در راه ارجستان و جاده ای با حداقل رفت و آمد، درآمد اینچنینی باور کردنی نیست.

گفت: شما نگران مباش. در روز روشن و در سایت یک مرکز علمی امکان اشتباه وجود ندارد، کمکم کن تا راه پولدار شدنم را هموار بکنم. باز هم می گویم درآمد ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومانی یک مزرعه گردشگری ایده آل و نشانه ای از قدرت مدیریت، درایت و رهبری اصولی مجموعه است.

گفتم: من دیگر حرفی ندارم چرا که اگر بحث دیگری بکنم ممکن است عواقب آن دامن دوستان و اطرافیان را بگیرد. من نیستم، حوصله رفتن به این جا و آن جا ندارم. برو کارت را شروع کن آقای میلیاردر آینده.

در حالی که بشکن زنان از من دور می شد با صدای بلند گفت: آدم این قدر حسود و بی ظرفیت. آنها اگر ۷۰۰ میلیون درآمد به حساب واریز می کنند من رو دستشان بلند شده و از مزرعه گردشگری بیش از یک تومان درآمد خواهم داشت.  .