1

کم کردن حاشیه ها در ورزش

چند صباحی است که در ورزش ما متن، تحت تأثیر حاشیه قرار گرفته و متأسفانه سرنوشت آن را به بیراهه کشانده است.

برای نجات ورزش از وضعیتی که در آن دست و پا می زند خروج از حاشیه و پرداختن به متن باید یکی از اهداف اصلی مسئولان و دست اندرکاران آن باشد.

ورزش در سایه وجود استعدادهای ناب و برخورداری از امکانات قابل توجه باید در مسیری قرار بگیرد که در خور نام و شأن مردم بزرگ و سرافراز آن باشد.

اگر عزم جدی و همتی والا برای حرکت در مسیر تحقق هدف به کار گرفته شود و موجی از تلاش و کوشش صادقانه در تشکیلات مدیریتی و اجرایی آن به چشم بخورد دست یافتن به اهداف عالیه ورزش از جمله بی توجهی به حاشیه ها و اهمیت دادن به متن نمی تواند دور از دسترس باشد.

”منیت ها“، ”منفعت طلبی ها“، ”باند بازی ها“و عشق به موقعیت ها و مناصب از عوامل دور نگه داشتن ورزش از مسیر اصلی محسوب می شود.

تجربه نشان داده است در هر موقعیتی که ورزش  اسیر حاشیه ها نشده پیش رفتن در میادین مختلف، افتخار آفریدن و شادی و سرور را به ارمغان آوردن برای ورزشکاران امکان پذیر شده است.

ورزشی که در مقاطع مختلف امتحان خود را داده است دستیابی به قله های افتخار را می تواند ادامه بدهد به شرطی که دست اندرکاران نه برای تأمین نان و نام خود و رسیدن به اهداف حقیرانه و سری تو سرها در آوردن و کسی شدن، بلکه برای موفقیت کمر همت ببندند و در عمل برای رسیدن به آن برنامه ریزی کرده و از هیچ کوششی کوتاهی ننمایند.

ورزش و امور اجرایی آن با مشکلی به نام از مرحله پرت ها و کنگر خورده های لنگر انداخته و هرهری مسلک های مقام پرست و موقعیت طلب های همیشه رفوزه مواجه می باشد. اگر عرصه ورزش ما به همت مسئولانش از وجود کسانی که به دنبال نام و نان و سرپوش گذاشتن بر کمبودها و عقده ها و ناداشته های خود هستند پاک گردد سامان بخشیدن به ساختار بنای آن و رو به راه کردن اوضاع اش حتمی خواهد بود.

مسدود کردن مسیر حاشیه پردازان در ورزش و ممانعت از دخالت آن ها در امور اجرایی برای تقویت متن ضروری است. آن ها که در ورزش به دنبال مقصد و هدف دیگری هستند نباید امکان ابراز وجود داشته باشند. متأسفانه حضور مستمر این قبیل افراد با دست زدن به راه و روش های مختلف از جمله فریب مسئولان و به راه انداختن جریانات و پهن کردن بساط تهمت و ناسزاگویی و وارونه جلوه دادن حقایق می توانند به هدف شوم خود برسند و از رسیدن ورزش به ساحل امن جلوگیری کنند.

ادعای خدمت به ورزش و پاکسازی آن در گام اول با حذف حاشیه ها و عوامل مربوط به آن به اثبات می رسد. مطمئنا مردم و علاقه مندان به ورزش، محیط آن را سالم می خواهند و دوست دارند که دست اندرکارانش نیز از راهی که مورد خواست و علاقه مردم است به خدمت در ورزش مشغول بشوند.

هر آن کو گذشت از ره مردمی

زدیوان شمر، مشمرش زآدمی