1

جو سازی و دروغ بافی؛اسلحه ای برای ناکارآمدها

مسئولینی که کارنامه ای روشن و قابل دفاع ندارند برای سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و حفظ موقعیت و صندلی مدیریت، چاره ای جز روی آوردن به آشفته نمودن و غبار آلود کردن فضا ندارند.

آنها برای این که از نظرها نیفتند و خود را مدیر و کارآ جلوه دهند و بر آنچه که ندارند و نکرده اند افتخار نمایند در تیرگی غبار ایجاد شده می خواهند گلیم از آب بر کشند و روزهای آینده را نیز در اختیار بگیرند و به مدیریت خانمانسوزِ شان ادامه بدهند.

برخی از این افراد که به طور اتفاقی و با کمک و مساعدت یاران جناحی، دوستان ستادی و همراهان نفوذی به موقعیتی دست یافته اند تا جایگاه و پایگاه خود را متزلزل می بینند عده ای را به استخدام در می آورند تا با جار و جنجال ، رفتارهای دوگانه، اخبار دروغ و ساختگی، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و حاشیه امنی برای خود ایجاد نمایند.

از مدیر و نماینده، از کارمند جزء تا کارشناس خبره و از رئیس و تا مرئوس آن کس که پربارتر است و کار بلد، تلاشگر است و صادق و آرام است و منطقی، نیازی به هیاهو و جو سازی و دروغ بافی ندارد و در مقابل آن کس که چیزی برای عرضه ندارد چاره ای جز فکر کردن به هیاهو و دل سپردن به میرزابنویس های قلم فروش و هوچیگر های کارنامه دار ندارند.

آن ها که اهل عملند و برای وعده ای که به مردم داده اند تلاش می کنند، آن ها که دلشان برای جلب رضایت مردم می تپد و آن هایی که از هوچی گری و دروغ و خودنمایی دوری می کنند بدون شک در دل مردم برای خود جا باز می کنند. به زور تبلیغاتِ خشک و بی اساس در رسانه ها و فضای مجازی و راه اندازی کانال های متعدد در پوشش اسامی رنگی نمی توان مردم را گول زد.

توانایی، جایگاه و موقعیت هر مسئولی مشخص و روشن است. دوری از حرکت جانبدارانه و زیر پا گذاشتن حقیقت و تلاش برای پوشاندن جامه کارایی به تن ناکارآمد ها و کوبیدن بر طبل شعار و جنجال، دور شدن از عرصه منطق است.

حرکت هایمان را در هر زمینه بر مبنای منطق و عقل و حقیقت قرار بدهیم. از جار و جنجال و هیاهو فاصله بگیریم و حرمت اشخاص را بدون توجه به وابستگی های سایسی و منافع مادی نگه داریم چرا که فردای قیامت در پیشگاه احدیت باید جوابگوی اعمال خود باشیم.