1

استاندار: ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل نظارت می‌شود

استاندار اردبیل گفت: روند اجرای ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل – میانه به صورت مستمر نظارت می‌شود تا خللی در روند پیشرفت طرح صورت نگیرد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو در نشست با مجری راه‌آهن و نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با هدف بررسی روند اجرای قطعات راه‌آهن افزود: تکمیل راه‌آهن مطالبه به حق مردم استان بوده و در این خصوص باید روند اجرا سرعت گیرد.

وی بیان کرد: تسریع در راه‌اندازی کارگاه‌ها توسط پیمانکاران ، نظارت بر عملکرد پیمانکاران برای رعایت موعد مقرر روند اجرا و تلاش در راستای رفع مشکلات احتمالی از جمله موضوعات ضروری برای سرعت بخشی کارها است.

استاندار اردبیل توجه به شرایط آب و هوایی را در روند اجرا ضروری دانست و گفت: پیمانکاران باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب اقدامات اجرایی را در موعد مقرر به انجام برسانند و در این خصوص کوتاهی‌ها  پذیرفتنی نیست.

عملیات ریل‌گذاری راه آهن اردبیل – میانه بهمن ماه گذشته به صورت رسمی آغاز شده است و قرار است میزان ریل گذاری در این طرح تا پایان امسال به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

در این جلسه مسائل فنی و اجرایی روند ریل‌گذاری و اجرای تونل توسط مجری راه‌آهن ، نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیا و نماینده موسسات راهسازی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه – اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.

در طرح راه‌آهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن‌آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.