1

تجهیزات آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی اردبیل تقویت می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات موردنیاز آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی این استان خبرداد.

محمد اهلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی استان با هدف کاهش زمان رسیدن به محل حادثه ، ارتقای ایمنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین صیانت از واحدهای تولیدی در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

او بیان کرد: پیشگیری از وقوع حوادث در شهرک‌های صنعتی یکی از اهداف مهم در جهت حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی و پیشگیری از وارد شدن خسارت در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه است.

وی گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات به کار گرفته شده در این ایستگاه‌ها مطابق با نیاز مناطق و بر اساس استانداردهای لازم بوده و این شرکت با هدف شناسایی کانون‌های پرخطر، جلوگیری از خطرات و خسارات احتمالی ناشی از وقوع حوداث غیرمترقبه  و توجه جدی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی به اقدامات پیشگیرانه، اقدام به تهیه توصیه‌نامه، شناسنامه و لیست نقاط ضعف برای واحدهای صنعتی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در این رابطه است.

او افزود: با هدف اطفای بموقع حریق در شهرک‌های صنعتی تاکنون چهار ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی این  استان به بهره‌برداری رسیده و احداث ساختمان‌های ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی خلخال و گرمی نیز در دست اجرا است.

ووی به آماده افتتاح شدن دومین ایستگاه آتش‌نشانی خلخال واقع در شهرک صنعتی این شهر اشاره کرد و گفت: ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی خلخال با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی ساخت است.

وی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این ایستگاه علاوه بر اطفای حریق احتمالی داخل شهرک در مواقع لزوم امکانات و نیروی انسانی این ایستگاه برای اطفای حریق در شهر نیز بکار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: با تکمیل عملیات اجرایی آتش‌نشانی شهرک صنعتی  خلخال ، نسبت به خرید خودری آتش‌نشانی و ادوات مربوطه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی  استان اردبیل اقدام خواهد شد.