1

۳۵۰ شغل در بخش صنایع دستی استان اردبیل ایجاد شد

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: ۳۵۰ فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع‌ دستی این استان در ۹ ماه گذشته امسال ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، ناصر محمودی در این زمینه اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش زیادی از فعالیت‌ها در حوزه صنایع‌دستی از جمله تولید و فروش با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان اشتغال جدید در سطح استان اردبیل ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی شاغلان حوزه صنایع‌دستی افزود: ۹ ماهه سال‌جاری ۴۷ نفر از علاقه‌مندان در دوره‌های آموزشی ویژه شاغلان صنایع‌دستی در مناطق روستایی استان اردبیل شرکت کردند.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین در این مدت ۶۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی کوتاه‌مدت حضور یافتند و از آموزش‌های گوناگون در حوزه صنایع‌دستی بهره‌مند شدند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزش آشنایی صنعتگران و تولیدکنندگان با تجارت داخلی و خارجی خبر داد و اضافه کرد: امسال یک مورد کارگاه نیز در این زمینه برگزار شد و در همین راستا برنامه‌ریزی شده است تا در دوران پساکرونا هم این کارگاه‌ها توسعه یابد.

محمودی تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده است تا در روزهای باقی‌مانده از سال‌جاری در راستای توسعه آموزش و اشتغال در بخش صنایع‌دستی، برنامه‌های گوناگونی به اجرا درآید.