1

نمایشگاه پوستر سردار دل‌ها در اردبیل برپا شد

نمایشگاه پوستر ”سردار دل‌ها“ شامل تصویر نوشته فرازهایی از وصیت‌نامه شهید سپهبد قاسم سلیمانی در اردبیل برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز شنبه گفت: نمایشگاه پوستر فرازهایی از وصیت‌نامه سردار دل‌ها همزمان با سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در محل این اداره‌کل دایر شده است.

عبدالله بحرالعلومی افزود: این نمایشگاه در راستای رسالت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بحث فعالیت‌های فرهنگی و هنری و به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی به صورت پوستری از وصیت‌نامه سردار دل‌ها راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: نمایشگاه پوستر فرازهایی از وصیت‌نامه سردار دل‌ها که به همت معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دایر شده است، به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

قاسم سلیمانی که ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع استان کرمان چشم به جهان گشوده بود با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و کمی بعد فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشکری از بسیجیان تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

وی در دوران دفاع مقدس با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات‌های بسیاری از جمله والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت و آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه به نام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم مصدوم شد.

سردار سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی که سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی معظم کل قوا به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شده بود در نهایت به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق با دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا  ۱۳ دی ۱۳۹۸ در اثر شلیک موشکی پهبادهای وزارت دفاع آن کشور (پنتاگون) در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد و به شهادت رسید.

پیکر شهید سلیمانی پس از بدرقه باشکوه مردمی در کاظمین، بغداد، کربلا، نجف، اهواز، مشهد و تهران، ۱۸ دی‌ سال گذشته در گلزار شهدای کرمان آرام گرفت.