1

نیکزاد مصمم در عمل به وعده‌ها

رسول خدا(ص) فرموده‌اند: “هر کس به خدا و وروز قیامت ایمان دارد باید به وعده‌های خود وفادار بماند”.

وقتی وعده‌ای داده می‌شود انسان به پای‌بندی و وفای طرف وعده امیدوار می‌شود و ممکن است بر اساس آن وعده‌ها برنامه‌ریزی نماید.

معمولا در ایام انتخابات، کاندیداها برای جذب آرا وعده‌های متعددی می‌دهند. از انتخابات ریاست جمهوری تا مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا بازار وعده‌ها از رونق خاصی برخوردار می‌شود ولی آیا همه آنهایی که به مقصد می‌رسند وعده‌های خود را مرور کرده و به عملی شدن آن‌ها اقدام می‌کنند؟

مثل همان نامزدی که در انتخابات ریاست جمهور با صدای بلند می‌گفت: “رونق اقتصادی ایجاد می‌کنیم تا جایی که مردم به یارانه نیازی نداشته باشند” آیا جرئت گوش کردن به وعده‌های خود را می‌تواند داشته باشد.

وقتی که عهدها و پیمان‌ها شکسته می‌شوند کمترین اثری از اعتماد عمومی باقی نمی‌ماند و جامعه دچار بلایایی از قبیل بدبینی و بی‌اعتمادی می‌شود.

خداوند بزرگ در سوره اسرا آیه 34 میز فرماید: “به پیمان خود وفا کنید که از پیمان و عهد پرسش خواهد شد”.

هرچقدر که مسئولین برای تحقق وعده‌هایشان تلاش بکنند می‌توانند در افزایش اعتماد و ایجاد جو آرامش و رضایت در جامعه نقش آفرینی بکنند.

معمولا در بین مردم و بخصوص ساکنین روستاها ‌این گفته که کاندیداها فقط در زمان اخذ رأی و تبلیغات در منطقه حضور پیدا می‌کنند از رایج‌ترین سخنان و گلایه هاست و امسال علی نیکزاد با حضور در روستاها و نشستن پای درد دل مردم ضمن عمل به عهد و پیمان در زدودن آثار به جا مانده از سال‌ها قبل مبنی بر پشت کردن به وعده‌ها پیشقدم شده است.

اینکه در سفرهای نیکزاد به روستاها چه درصدی از مشکلات موجود در آن مناطق برطرف می‌شود و تا چه حد آثار این سفرها در بهبود وضعیت روستاها مشاهده خواهد شد جای خود دارد و اهمیت دادن به مردم و فراموش نکردن آنها و ساعتی را در میان‌شان سپری کردن موردی است که می‌تواند قابل پرداختن باشد.

امیدواریم که این حرکت مثبت و قابل قبول علی نیکزاد مورد توجه دیگر مسئولین قرار بگیرد و آنها نیز حرکت‌های این چنینی را در دستور کار خود قرار بدهند.

بارها گفته شده است که حضور علی نیکزاد در مجلس شورای اسلامی برای مردم استان می‌تواند یک نقطه قوت محسوب شود به شرطی که برای بهره بردن از این ظرفیت به خوبی برخورد شود و با قبول واقعیت‌ها از همه امکانات و فرصت‌ها برای پیشرفت استان استفاده گردد.