1

یکصدمین شماره

یکصدمین شماره نشریه الکترونیکی دنیای اردبیل را در حالی منتشر می‌کنیم که جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در یک وضعیت خاص به سر می‌برد. در کنار این مشکل، گرانی سرسام آور و پائین آمدن قدرت خرید و نابسامانی‌های اقتصادی مردم را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

جامعه رسانه‌ای و نشریات مختلف چه چاپی و چه الکترونیکی در چنین شرایطی به سختی قادر به ادامه حیات هستند ولی چاره‌ای نیست کاری که آغاز کرده‌ایم باید به انتها برسانیم و بریدن و در وسط راه انصراف دادن نمی‌تواند کاری منطقی و اصولی باشد.

اولین شماره نشریه در بهمن ماه سال 93 و با عنوان ورزش اردبیل منتشر شد و تا به امروز که شش سال از آن تاریخ می‌گذرد نشریه دوره‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. بعد از انتشار 24 شماره چاپی به دلیل عدم حمایت‌ها و مشکلات مالی تغییر وضعیت داده و انتشار الکترونیکی را برگزیدیم و در ادامه از معاونت مطبوعاتی تغییر نام از ورزش اردبیل به دنیای اردبیل با موضوع فرهنگی، ورزشی را درخواست کردیم و خدا را شاکریم که در این مدت تلاش شده است چندان وقفه‌ای در انتشار الکترونیکی نشریه ایجاد نکنیم و حداقل به وظیفه‌ای داریم تا جایی که امکانات ما اجازه می‌دهد عمل بکنیم.

در مدت شش سالی که از ورزش نوشتیم و خبرهای مختلف آن را تحت پوشش قرار دادیم با کوچکترین حمایتی از سوی مسئولین مواجه نشده‌ایم. از یارانه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا اداره کل ارشاد و اداره کل ورزش و جوانان با بحثی به نام پشتیبانی روبرو نشده‌ایم ولی تا دلمان بخواهد از برخی از مسئولین هیئت‌های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و حتی از بعضی به اصطلاح همکاران رسانه‌ای انواع تهمت‌ها و کم محبتی‌ها را به جان خریده‌ایم. این برخوردها کوچکترین تأثیری در راه ما نداشته‌اند و هرچقدر که آنها بیشتر حمله کرده‌اند به همان اندازه برای دفاع از حق و معرفی چهره‌های منافقانه و مزورانه خیلی‌ها مصمم شده‌ایم و ناگفته پیداست که این مسیر را تا رسیدن به اهداف متعالی در ورزش منطقه ادامه خواهیم داد.

وقتی نشریه‌ای از سوی متولی اصلی یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موررد حمایت و توجه قرار نگیرد از دیگر ارگان‌ها و مؤسسات انتظار پشتیبانی کار بیهوده‌ای می‌تواند باشد. علیرغم اینکه در بخشنامه مربوط به آگهی‌های دولتی توجهی نیز به نشریات الکترونیکی شده است ولی در اردبیل متأسفانه این نشریات را فرزند ناتنی رسانه‌ها به حساب می‌آورند و جایگاهی برای آنها قائل نیستند.

خوشحالیم که به عنوان اولین نشریه ورزشی اردبیل و اولین نشریه الکترونیکی منطقه تاکنون با تکیه بر داشته‌های خود ادامه حیات داده‌ایم و امیدواریم که خداوند رحمان و رحیم همچنان ما را مورد لطفق و عنایت خود قرار بدهد با بتوانیم ادای وظیفه نماییم. وقتی که خدا به انسان و مجموعه‌ای توجه بکند به فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان نیازی نخواهد بود. یاحق.