1

ظرفیت پذیرش شکست

کم کم مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی به مشکلی در استان تبدیل می‌شود. نامزد‌های شکست خورده‌ای که نتوانسته‌اند رأی اعتماد اکثریت اعضای مجمع را جلب کنند بلافاصله بعد از مجمع با تهیه نامه‌ای با امضای دوستان و یاران خود به روند برگزاری انتخابات اعتراض می‌کنند.

گویا برخی‌ها فکر می‌کنند که ریاست هیئت ارث پدری آنها بوده و باید مادام العمر فرمان امر و نهی در هیئت‌های مختلف در دست آنها باشد.

پست و مقام‌ها ماندنی نیستند. هرآمدی را حتما رفتنی به دنبال خواهد داشت. عزیزانی که در ورزش و هیئت‌های ورزشی قبول مسئولیت می‌کنند باید در فکر پایان مدت مأموریت باشند و در چهار سال فرصت خدمتگزاری کارها را اصولی پیگیری کنند تا هیچ وقت نیاز به نامه نویسی و اعتراض و عدم پذیرش واقعیت‌های مجمع نداشته باشند.

اعتراض‌های این چنینی زیر سؤال بردن عملکرد رئیس و نائب رئیس مجمع می‌باشد. معترضین به نتایج مجامع انتخاباتی خود می‌خواهند مدیریت مستقیم این مجمع را مسئله دار و جانبدارانه تلقی بکنند که به نظر می‌رسد این گونه رفتار، عملی مقتضی نمی‌تواند باشد.

امیدواریم به همان ترتیبی که در پیروزی‌ها شاد می‌شویم و فخر فروشی می‌کنیم در مواقع شکست نیز ظرفیت پذیرش داشته باشیم و بی‌دلیل و بی‌جهت در هدر دادن وقت و انرژی دست اندرکاران امر تلاش ننمائیم.