1

شورای شهر و احساس تکلیف نامزدها

یکی از مواردی که در کارهای اجرایی و قبول مسئولیت ها مشکل ایجاد می کند وجود تفکری مبنی بر توانمندی و کارایی در نزد برخی هاست. بدون کوچکترین پشتوانه و داشتن کارنامه ای درخشان خود را کاربلدترین فرد دانسته و در هر موردی برای اظهار نظر قدم پیش می گذارند.

افرادی نیز بی جهت و بدون دلیل احساس تکلیف کرده و یا ادعای تکلیف می کنند و اینجاست که اداره امور و انجام بهینه کارها دچار وقفه و گرفتار نابسامانی ها و دست اندازهای متعدد می شود. بدون دلیل نیست که یکی از شروط اساسی برای قبول مسئولیت در بخش های مختلف جامعه را برخورداری افراد از صفت پسندیده ای چون صداقت می دانند. آنهایی که در زندگی و حیات شان صادق هستند هیچ وقت راضی به تصاحب پست و مقامی که توانایی و قدرت اداره آن را در خود سراغ نداشته باشند نمی پذیرند.

برای اثبات پویایی و سرحال بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور همه جانبه و گسترده مردم در پای صندوق های ردی ضروری است.احساس مسئولیت در زمان حضور در پای صندوق های رأی می تواند بسیار مؤثرتر از کاندیاتوری باشد. استقبال بیش از حد از ثبت نام در شورای شهر از سوی کسانی که قادر به قهم وظایف شورا و شهرداری نباشند و از پشتوانه و پیشینه قوی و قابل قبول اجرایی و مدیریتی بهره نبرند نمی توانند در باز کردن گرهی از ده ها گره شهر بگشایند و مردم را به اینده امیدوار نمایند.

آنهایی که این روزها جلوتر از زمان حرکت کرده و دست تو جیب برده و بی رویه هزینه می کنند تا شاید با حضور در فضای مجازی به معرفی و مشهور شدن خود امیدوار باشند راه ناصوابی را در پیش گرفته اند. برخی ها که بیشتر به صندلی مدیریت علاقه دارند زودتر از موعد دست و پا گم کرده اند و در دریایی از رریا و احساسات غرق شده اند.

این افراد در گام اول خود را با حفظ بی طرفی محک بزنند. کسی که برای نامزدی شورای شهر داوطلب می شود باید ازز سه ویژگی مهم داشته باشد. مطلع و معتقد بوذده و یک مجری کامل و قابل اعتماد باشد. خود را بیازماید و ببیند ایا در خصوص شورا و مدیریت شهری از علم و شناخت کافی بهره می برد؟ آیا به انجام و رعایت همه موارد مربوط به موضوع باور قلبی دارد و در نهایت قادر است که در عین اطلاع و اعتقاد موضوع را به نحو احسن و ایده آل اجرایی نماید. اگر نتواند در این سه مورد به توانانیی و استحقاق خود مهر تأیید بزند ثبت نام اش در انتخابات شورا به عنوان کاندیدا اقدامی بیهوده و خسارت بار می باشد.