1

دعا‌های ورزشی در آغاز سال ۱۴۰۰

فرا رسیدن بهار و آغاز سال جدید را به همه ورزشکاران، ورزشدوستان و همراهان نشریه الکترونیکی دنیای اردبیل تبریک و تهنیت می‌گوئیم.

در یک سالی که گذشت علیرغم همه کاستی‌‌ها و مشکلات تلاش کردیم تا وقفه‌ای در انتشار نشریه و عمل به وظیفه‌ای که بر عهده داریم، ایجاد نشود. در این میان استقبال علاقه‌مندان و تشویق و ترغیب آن‌‌ها عامل بزرگی برای ادامه دادن راه انتشار نشریه بود و خوشحالیم که تا آنجا که در توان داشته‌ایم در این راه کوشش کرده‌ایم و از خداوند بزرگ می‌خواهیم در سال جدید نیز توفیق خدمت به جامعه ورزش استان را از ما دریغ نفرماید.

ورزش با همه بزرگی و عظمت‌اش برای فعالان و دست اندرکاران آن عزت و منزلت می‌بخشد. خدمت کردن برای ورزش و رزشی‌‌ها نعمت بزرگی است که پروردگار قادر و توانا نصیب ما کرده است و ما به این لطف و مرحمت می‌بالیم و امیدواریم تا لحظاتی که می‌توانیم در این عرصه باشیم و از خدمت به ورزش و ورزشی‌‌ها لذت ببریم.

ورزش سلامتی تن، شادی روان، رشد اخلاق، بستر پرورش جوانمردی، برکنار‌کننده جوانان از آلودگی، موجب فراهم آوردن بالندگی، ضامن سربلندی، گسترش راستی و درستی، کمک به نظم عمومی، ضد بزهکاری، گونه‌ای از عبادت، روانه‌کننده آدمی در راه کمال، سازنده انسان برتر، شاهراه رسیدن به خیر و سعادت هر دو جهان، بهروزی و ممد حیات و کار مردم است.

فعالیت در عرصه‌ای با این گستردگی و خصوصیات منحصر به فرد برای همه موجب بالندگی است و بدون شک نشریه ما نیز جدای از این بحث نبوده و نیست. آرزو می‌کنیم که در سال جدید ورزش ما از دست کسانی که فقط حرف زدن بلد بوده و ورزش را با گفتار‌های بی‌پایه از مسیر اصلی‌اش منحرف کرده‌اند نحات یابد.

سالکان را چه کار با دیوان

طوطیان را چه کار با مردار

چند دعوی کنی، به کار گرای

هیچگه نیست گفته چون کردار

امیدواریم در سال جدید ورزش ما از شّر آدم‌‌های بدون تخصص که آمدند و همه چیز ورزش را خراب کردند، خلاص شود و اداره امور به دست متخصصین عاشق و اهل عمل و کار بلد سپرده شود.

امیدواریم در ورزش و همه رشته‌‌های ورزشی، برنامه‌ریزی و عمل بر اساس پیش‌بینی‌‌ها انجام بگیرد. خلاص یافتن ورزش از دست روزمرگی می‌تواند مسیر جدیدی در پیش روی آن بگشاید و روز‌های خوبی را برای ورزش استان رقم بزند.

روز را با کشت و زرع و شخم آوردن به شب

شامگاهان در تنور خویشتن، نان داشتن

سربلندی خواستن در عین پستی دره‌وار

آرزوی صحبت خورشید رخشان داشتن

امیدواریم با لطف و عنایت پروردگار در سال1400 از آفت غرور، خودپسندی و خودمحوری در امان بمانیم و کسانی که در ورزش، نان خود را از تنور خودمحوری جستجو می‌کنند به راه راست هدایت شده و این عادت زشت و مذموم را برای همیشه به فراموشی بسپارند.

هوای نفس چو دیویست تیره دل پروین

بتر ز دیو پرستی است خود پرستیدن

امیدواریم ورزش ما از شّر آنهایی که بساط سورچرانی و دروغ گویی و خودشیرینی راه انداخته‌اند، خلاص یابد.

امیدواریم در سال 1400 بر تعداد گوش شنوا در ورزش افزوده شود و روش مدیریتی در برخی از رشته‌‌ها اصلاح و در مسیر درست و اصولی قرار بگیرد.

امیدواریم برخورد با بی‌مسئولیت‌‌ها و آمارسازان در ورزش چهره واقعی خود را نشان بدهد و دیگر امکان ابراز وجود برای این قبیل افراد وجود نداشته باشد.

امیدواریم آنهایی که مصالح شخصی را بر مناقع ورزش ترجیح می‌دهند به خود آیند و بیش از این بر کورس خیانت نکوبند.

خدایا، در سال جدید ورزش ما را از ضررو زیان سخن چین‌‌ها در امان نگاه دار. ورزش ما را از آسیب این قبیل افراد که دیگر مشت‌شان در بین ورزشی‌‌ها باز شده است، محفوظ و مصون بدار. سخن چین هایی که شرط ادامه حیات خود در ورزش را در به هم زدن رابطه‌‌ها و افروختن آتش کینه و برهم زدن بساط یک دلی‌‌ها می‌دانند حال و روز ورزش اردبیل را دگرگون کرده و آن را به سمت بی‌ثباتی‌‌ها سوق می‌دهند.

میان دو کس جنگ چون آتش است

سخن چین بدبخت هیزم کش است

بار خدایا، ورزش اردبیل را از دست گندم نما‌های جو فروش نجات بده.

آفریدگارا، ورزش استان را از خطرات زیاده خواهان و شهرت طلبان شناسنامه دار محافظت بفرما.

بار پروردگارا، در سال جدید با عنایت و توجه خاص خود، بر ورزش منطقه آرامش را حاکم فرما و آن را از حاشیه‌‌ها دور نگاه دار.

ورزش ناب رستم ساز و پوریا پرور است. بار خدایا، آنهایی که در روند این نقش مهم ورزش خدشه وارد کرده و بر گسترش نامردی و بدخلقی تلاش می‌کنند به راه راست هدایت فرما.

بار خدایا، ورزش استان اردبیل را از تفکرات زنگ‌زده و از مدعیان مغرض که غرض ورزی کور و کرشان کرده است و توهین به شعور مردم را برگزیده‌اند و راه و رسم قلدرانه در پیش گرفته و به راحتی قوانین را در زیر پا له می‌کنند و تفکر باندی را در آن گسترش می‌دهند، مصون بدار.

پروردگارا، در ورزش ما اخلاق حسنه و ویژگی‌‌های دوست داشتنی چون راستی، مروت، خوشرویی، شجاعت، گذشت، عزت نفس، افتادگی و پهلوانی را ترویج فرما.

آفریدگارا، ورزش اردبیل را از بی‌ادبی، تکبر، حرص، ناجوانمردی، بی‌غیرتی، تمسخر، افترا و بدجویی محافظت بفرما.

خداوندا، پنجره رحمت خود را به روی اهالی صادق و راستین ورزش باز کن و بر آن‌‌ها کمک کن تا یأس و ناامیدی را از ورزش دور دارند.

پروردگارا، بر جامعه ورزش استان، آن قدرت تشخیص را عطا بفرما تا عده‌ای مغرض از خدا بی‌خبر نتوانند دروغ را به جای واقعیت بر آن‌ها تحمیل نمایند.

خدایامساعدت فرما تا ورزشی‌‌های ناب استان از افتادن در دام نفس و اطاعت از آن دور باشند و آن‌‌ها را از ضرر‌‌های مدیران متظاهر و مسئولان بدسلیقه و قوم پرستان بدطینت و آویزان‌‌های فرصت طلب و ظاهرسازان چرب زبان محافظت بفرما.

پروردگارا، بر اهالی ورزش و مسئولان ما آن همت و آگاهی را عنایت فرما تا در راه ایجاد تحول در رشته‌‌های مختلف و بهبود اوضاع آن‌‌ها و از جمله در راه تحول و خانه تکانی فوتبال گام‌‌های مؤثر بردارند.

و در نهایت آرزو می‌کنیم که خداوند بر ما آن قدرت را عنایت فرماید تا حقیقت را قربانی مصلحت نکنیم و آفت غرور را از خود دور نگاه داریم و از ضخیم شدن پرده‌‌های غفلت جلوگیری کنیم. انشااله.