1

شورای شهر نیازمند افراد متدین و دلسوز

از اولین دوره فعالیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا، متأسفانه ترکیب و فعالیت شورا‌های شهر اردبیل به طور کامل انتظارات را برآورده نکرده و به عبارتی اقدام و عملکرد آن‌‌ها در‌شأن و مرتبت مردم قهرمان و ولایتمدار منطقه نبوده است.

این گفته شاید به مذاق برخی‌‌ها خوش نیاید و به خصوص نمایندگان شورا چه در حال و چه در گذشته با این نظر موافق نباشند. البته باید به آن‌‌ها حق داد چرا که هیچ صاحب مغازه و فروشنده‌ای به صراحت نمی‌گوید که ماست‌اش ترش است.‌اما مردم در این مدت مزه این قبیل ماست‌‌ها را نه یک بار بلکه به دفعات چشیده‌اند و مزه ترش و غیر قابل تحمل آن را با تمام وجود درک نموده‌اند.

نگاه قومی و قبیله‌ای به انتخابات شورای کلان شهری چون اردبیل این شهر را از قافله پیشرفت و توسعه دور می‌کند و در نهایت ظلمی بزرگ و غیر قابل جبران در حق آیندگان صورت می‌پذیرد.

شورای شهر اردبیل در دوره ششم به افراد متدین، دلسوز و کارآمد نیازمند است. افرادی که دیانت و تقوی آن‌ها درعمل به اثبات رسیده باشد و کاملا قابل اعتماد و دارای کارنامه روشن و عاری از هرگونه نقطه تاریک و شبهه‌انگیز باشد.

اگر همه کسانی که در روز انتخابات در پای صندوق‌‌های رأی حاضرمی شوند به یک نقطه مشترک مبنی بر انتخاب افرادی با ویژگی‌‌های قابل قبول برسند آن موقع شورا را با جرئت و جسارت می‌توان تبلور اراده آحاد مختلف مردم برشمرده و به آینده و تأثیرگذاری آن در روند امور شهر امیدوار شد.

از ورود افراد بی‌بهره از حداقل صفات و ویژگی‌‌های ذکر شده به مراکز تصمیم‌گیری باید جلوگیری شود و شورای شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این مراکز می‌باشد که باید انتخاب اعضای آن با دقت و وسواس بیشتری انجام پذیرد.

آنهایی که تشنه قدرت و علاقه‌مند به مطرح شدن می‌باشند چون از طریق سابقه، پیشینه و خصوصیات شناخته شده قادر به جلب رأی اعتماد مردم نمی‌باشند، می‌خواهند با صرف هزینه به مانور رسانه‌ای روی بیاورند و امیدشان را به این ترفند معطوف نمایند. مسلما آگاهی مردم و تصمیم بر انتخاب افراد صالح به معنای واقعی می‌تواند نقشه های خیلی را برآب کرده و  ترکیبی ایده آل و خدمتگزار برای شورای شهر اردبیل را به ارمغان بیاورد.