1

شایعه سازان

دوستی می‌گفت: فضای مجازی امکان مطرح شدن و سری در میان سر‌‌ها در آوردن را برای برخی‌‌ها فراهم می‌کند.

کسانی که سودای رسیدن به پست‌‌ها و مقام‌‌ها را دارند، آنهایی که می‌خواهند ره صد ساله را در یک ساعت طی بکنند، افرادی که بدون زحمت و تلاش دوست دارند در جایگاه مناسب قرار بگیرند، آنهایی که رؤیای بلند پروازی را می‌خواهند یک شبه محقق بکنند و عزیزانی که علاقه‌مند به پرواز و کسب اعتبار می‌باشند روش‌‌های مختلفی را انتخاب کرده و به مورد اجرا می‌گذارند.

رواج شایعه و پخش گسترده در مورد خود یکی از روش‌‌هایی است که متأسفانه تنی چند از این قبیل افراد به آن روی آورده و از هر فرصتی که فضای مجازی در اختیار‌شان گذاشته است به عمد شایعاتی را در ارتباط با خود پخش می‌کنند. این یک کار غیر اخلاقی است و متأسفانه در زمان انتخابات و ایام منتهی به آن نمونه‌‌هایی از این روش را می‌توان مشاهده کرد.

وصل کردن خود به مسئولین و یا نامزد‌ها و کاندیدا‌ها با پخش شایعه، آنها را در رسیدن به هدف کمک و یاری می‌کند. مسئولینی که اراده‌ای ضعیف داشته باشند وقتی با شایعات اینچنینی مواجه می‌شوند برای جلب خاطر شایعه سازان به هر قیمت ممکن اقدام می‌نمایند و ناخواسته در دام شایعه و نقشه شوم و غیر اخلاقی از اینجا رانده‌‌ها و از آنجا مانده‌‌ها گرفتار می‌شوند.

این قبیل افراد از تهمت زدن به افراد، کوچک‌ترین باکی نداشته و هر روز در زیر یک نقاب و کانال‌‌های یک روزه و یک ساعته با آبروی افراد بازی کرده و سعی می‌کنند با این خودشیرینی‌‌ها دل حامیان را به دست آورده و بدین وسیله در بهبود وضعیت حساب بانکی‌شان اقدام نمایند.

خداوند، ما را از شّر نفس سرکش در امان نگه دارد. نمی‌شود که هم ادعای خدمت به مردم را داشته باشی و سنگ جامعه را به سینه بزنی و هم در رونق فضای غیر اخلاقی در فضای مجازی گام برداری.