1

تقویم ورزشی هیئت‌ها و اقدام اداره کل ورزش و جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان در مصاحبه‌ای از برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه تقویم ورزشی توسط هیئت‌های ورزشی خبر داد.

کاری که انجام پذیرفته است، اقدام مناسبی است به شرطی که در حد حرف باقی نماند و تحقق برنامه‌ها به جد پیگیری و رصد بشود.

اردبیل در همه رشته‌ها دارای ظرفیت و توان بالقوه بوده و این امر مورد تأیید همه کارشناسان و دست اندرکاران ورزش می‌باشد. کمبودها و برخی از مشکلات موجود همچون سدی برای عدم دستیابی به موفقیت‌ها عمل می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مشکلاتی که گریبانگیر رشته‌های مختلف ورزشی است، فقدان برنامه‌ریزی مناسب و تدبیر قاطع و کارگشا است.

در صورتی که مشکل یاد شده برطرف گردد، و ارائه برنامه در هیئت‌های ورزشی نهادینه شود، بدون شک بسیاری از مشکلات و موانع برطرف شده و با امکانات و زیرساخت‌های موجود، حرکت در مسیر پیشرفت و روبه جلو ممکن می‌شود.

کاری که اداره کل انجام داده و هیئت‌ها را موظف به ارائه برنامه نموده است، می‌تواند عامل محرکی برای تلاش بیشتر و رسیدن به موفقیت‌ها باشد، از طرف دیگر در صورت برخورد صحیح و اصولی در پایان هر سال، هیئت‌های فعال و کارآ از هیئت‌های شعاری و توخالی قابل تشخیص خواهد بود.

حرکت خوبی که اداره کل آغاز کرده در صورت همراهی با عمل و اقدام می‌تواند کارساز و تأثیرگذار باشد. ارائه برنامه بر روی کاغذ و یا حرف زدن در جلسات و ادعاها موقعی قادر به حل مشکلات ورزش خواهد بود که در عمل چهره خود را نشان بدهد و برنامه‌های ارائه شده یک به یک و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده انجام و به مقصد برسد.

ورزش ما علی رغم همه کمبودها و نارسایی‌هایی که با آن مواجه می‌باشد، قادر است با استفاده حداکثری و بهینه از امکانات در مسیر رو به جلو حرکت نماید و با سلاح غیرت و تعصب بر اثرات ناشی از کمبودها و ناداشته‌ها غلبه پیدا بکند. در این راه برنامه مبتنی بر واقعیت‌ها و تدبیر اصولی و نیز مدیریت جهادی و قاطع و کارآمد نیاز است.

دو پیشنهاد

برای اینکه برنامه در نظر گرفته شده اداره کل ورزش و جوانان بتواند تأثیر قابل قبول در دستیابی رشته‌های مختلف ورزشی به وضعیت مطلوب داشته باشد و میزان تحقق وعده‌ها و برنامه‌ها در طول سال کاملا رصد بشود پیشنهاد می‌شود که:

*در دل اداره کل ورزش و جوانان، مجموعه‌ای وظیفه پیگیری مداوم و بررسی برنامه‌های ارائه شده و چگونگی عملی شدن آن‌ها را بر عهده داشته باشد و هر سه ماه یکبار عملکرد هیئت‌ها را اطلاع رسانی نماید.

*برنامه ارائه شده توسط هیئت‌های ورزشی در اختیار رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های تخصصی ورزشی قرار داده شود تا آن‌ها نیز از جنبه وظیفه ای که دارند بتوانند در به ثمر رسیدن برنامه‌ها مثمر ثمر باشند.