1

نمایشگاه دائمی چالدران تا دفاع مقدس در اردبیل ایجاد می‌شود

استاندار اردبیل از ایجاد نمایشگاه دائمی از جنگ چالدران تا دفاع مقدس در مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو در بازدید از پروژه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان اردبیل افزود: این نمایشگاه و موزه در بخش شهیدگاه بقعه شیخ صفی‌الدین اربیلی (محل دفن شهدای جنگ چالدران ) ایجاد خواهد شد و عملیات ساماندهی و مرمت قسمت‌های مختلف بقعه با اعتبار مناسب در حال انجام است.

وی اظهارکرد: مردم اردبیل از بدو تاریخ همیشه حافظ کشور و خاک وطن بوده و در احیا و صدور مذهب تشیع به جهان اسلام در تاریخ ماندگار شده‌اند، بنابراین با هنرنمایی هنرمندان اردبیلی موزه مناسبی از چالدران تا دفاع مقدس در این قسمت به عنوان نمایشگاه دایمی ایجاد خواهد شد.

بهنامجو همچنین با اشاره به نیاز استان اردبیل به اقامتگاه‌های مناسب با توجه به حجم گردشگران داخلی و خارجی گفت: برای اجرا و ساماندهی هتل‌های مناسب اقدامات خوبی انجام شده و سرمایه‌گذاران زیادی  متقاضی احداث هتل شده‌اند.

استاندار اردبیل افزود: در سال‌های اخیر  در بیشتر شهرستان‌ها عملیات اجرایی هتل‌سازی آغاز شده است و از جنوب  تا شمال استان یا عملیات اجرایی و احداث هتل‌ها آغاز شده و یا در شرف اقدام است.

وی بیان کرد: در پارس‌آباد در کنار دریاچه میل مغان، در شهرستان گرمی محدوده دریاچه گیلارلو، در شهرستان نیر در داخل شهر و نیز روستای کورعباسلو، در شهرستان نمین هتل چهار ستاره اجرایی شده و در شهر اردبیل نیز موافقت اصولی هتل پنج ستاره در کنار دریاچه شورابیل صادر شده و عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

او ادامه داد: هتل چهار ستاره یاکاموس با ۲۰۰ تخت با کیفیت مناسب و دارای استخر و جکوزی در آینده نزدیک بهره‌برداری می‌شود و دیگر هتل چهار ستاره شهماری در حال احداث است و همچنین هتل چهار ستاره ازناو خلخال نیز در حال اتمام ساختمان است.