1

حامیان فوتبال اردبیل در شورای پنجم

صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهر اعلام نشده بساط سورچرانی، خودشیرینی و دروغ گویی راه اندازی شده است. راه یافتن به پارلمان محلی چه منافعی می‌تواند داشته باشد که برای رسیدن به آن باید خیلی از چیزها در زیر پا له شوند.

کاندیداهایی که بخواهند به هر وسیله‌ای خود را مطرح بکنند و با کمک گرفتن از جو‌سازی ها و گرد و غبار ناشی از اثرات کارت‌های هدیه، روی ریل موفقیت قرار بگیرند، اگر حق نباشند و با اندیشه خدمت به خلق خدا به صحنه قدم نگذارند، نباید در انتظار موفقیت نهایی باشند.

اکثریت ورزشی‌های جامعه در انتخابات شورا به دنبال چهره‌هایی خواهند بود که در مسئولیت‌های مختلف به آن‌ها وعده سرخرمن نداده‌اند، به طرق مختلف مخالفت با ورزش و ورزشی‌ها را به وضوح نشان نداده‌اند، در فکر تأمین اهداف شخصی باندی و قومی و قبیله‌ای نبوده‌اند، و در همه حال و بدون ترس و واهمه از حاشیه‌ها و فشارها از منافع ورزش و رشته‌های مختلف حمایت کرده و در بسیاری از موارد تاوان این حمایت را نیز داده‌اند.

معرفی نامزدهایی که برای ورزش قدم‌های مثبتی برداشته‌اند، برای همه کسانی که دل در گرو ورزش و سربلندی آن دارند، باید به عنوان یک وظیفه مورد توجه قرار بگیرد. وقتی صحبت از شورا و نقش آن در پشتیبانی و حمایت از ورزش مطرح می‌شود، در شهر اردبیل بیشتر نگاه‌ها به سمت فوتبال و تیم شهرداری و نقش اعضای شورا در دوره‌های چهارم و پنجم در قبال آن معطوف می‌شود.

بر اساس لزوم قدردانی از خدمتگزاران ورزش تا انتخابات از هر فرصتی برای معرفی چهره‌های ورزشی اصلح و خدمتگزاران کارنامه دار ورزش اقدام خواهیم کرد.

شورای پنجم و سقوط شهرداری به مسابقات استانی

در آخرین سال از حیات شورای پنجم، پرونده تیم شهرداری در رقابت‌های لیگ کشوری بسته شد و این تیم با کسب نتایج غیر قابل قبول از دسته سه به رقابت‌های استانی سقوط کرد.

در سال‌های 97 تا 99 که تیم در لیگ سه حضور داشت، به طرق مختلف علاقه‌مندان از شورا در خواست حمایت قاطع و همه جانبه کردند ولی به بهانه های مختلف از جمله مخالفت بازرسی از زیربار مسئولیت شانه خالی نمودند و در نهایت سرنوشتی برای قدیمی‌ترین تیم فوتبال استان رقم زدند که منجر به نابودی آن شد.

درسال 97 درآستانه شروع رقابت‌های لیگ دسته سه، ابتدا شورا با 10 رأی موافق، حمایت از تیم را تصویب کرد. جواد زنجانی فرماندار وقت اردبیل با توجه به برخی از مسائل از جمله مخالفت بازرسی، مصوبه را برای اعلام رأی مجدد به شورا عودت داد و این بار برخی‌ها از رأی قبلی به راحتی عدول کردند و در نتیجه تیم‌داری شهرداری با 5 رأی موافق و شش رأی مخالف رأی نیاورد.

حامیان تیم شهرداری در شورای پنجم

در دومین جلسه رأی‌گیری 5 نفر با رأی مثبت خود از تیم شهرداری دفاع کردند. علیرضا غریبی، جواد انصاری، حبیب فتحی، یونس رونقی و علیرضا پوستی افرادی بودند که برای حمایت از تیم شهرداری رأی دادند. هرچند که رأی آن‌ها در مقابل 6 رأی حسین افسانه، زهرا قدیمی، رویا کنعانی، رحیم آقازاده، یعقوب هاشمی و یعقوب عزیززاده کاری از پیش نبرد ولی نام آن‌ها به عنوان حامیان فوتبال اردبیل در کتاب تاریخ این دیار به ثبت رسیده است.

در بهمن ماه سال 1397 در مطلبی با عنوان پنج رأی مثبت، اصرار برای تیم داری شهرداری نوشتیم: هواداران فوتبال و علاقه‌مندان به تیم شهرداری، مطمئن محبت این پنج نماینده پارلمان محلی را فراموش نخواهند کرد.

بدون شک انتخابات شورای ششم، فرصت قدردانی از حامیان فوتبال و تیم شهرداری را فراهم می‌کند. حمایت از افرادی که در دوران مسئولیت برای ورزش و فوتبال اردبیل دلسوزی کرده‌اند برای همه ورزشی‌ها و دوستداران تیم شهرداری می‌تواند یک وظیفه تلقی گردد.