1

حق مسلم ورزش در انتخابات شورا

ورزش اردبیل به هزار و یک دلیل به حمایت شورا و شهرداری نیاز دارد. عدم حمایت شهرداری از تیم‌های حرفه‌ای باید در مناطقی که واحدهای صنعتی مادر، پردرآمد با مدیریت علاقه‌مند به ورزش داشته باشد، به کار گرفته شود، این بحث باید در شهرهایی به مورد اجرا گذاشته شود که در آن‌ها ورزش جایگاه خود را پیدا کرده باشد.

پرچم‌داری اردبیل برای عملی کردن دستور معاون عمرانی وزیر کشور به ورزش و فوتبال منطقه ضربه وارد کرد و همه خدمات انجام یافته توسط شوراها و شهردارهای قبلی را تحت تأثیر قرار داد. در هر مقطع زمانی، حمایت شهرداران از فوتبال اردبیل، زمینه موفقیت، پیشرفت و توسعه آن را فراهم کرده است و در هر زمانی که شهرداران انگیزه‌ای برای توجه به فوتبال نداشته‌اند، نزول و سقوط این رشته حتمی بوده است.

در شهری که احساس مسئولیت در قبال پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان توسط فوتبال و نقش این رشته پرطرفدار در ایجاد شور ونشاط اجتماعی در بین مسئولین نهادینه نشده باشد، انتظار از شهرداری و شورا برای توجه هر چه بیشتر به فوتبال و دادن امکانات کافی به باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری انتظاری بیهوده است.

در شهری که عضو شورایش قادر به تشخیص توپ والیبال از فوتبال نباشد، صحبت کردن از لزوم دفاع از حق فوتبال در صحن علنی تا حدودی خنده دار به نظر می‌رسد.

در شهری که حمایت مسئولین‌اش از ورزش و فوتبال بستگی به وضعیت آب و هوا و وزش بادهای موسمی داشته باشد، باید پرونده قدیمی‌ترین تیم فوتبال‌اش بسته شده و درب فعالیت‌اش تخته شود.

در شهری که چوب زیاده خواهی، کم کاری، مدیریت ضعیف و اشتهاناپذیری تعداد اندک و محدود را علاقه‌مندان به فوتبال و جوانان دوستدار ورزش بخورند امید برای احیای یک تیم فوتبال قدیمی باید به سرابی تبدیل شود.

در شهری که ورزش و توجه به آن را فقط در میزبانی مسابقات بین المللی و تحمیل هزینه‌های سنگین و کمرشکن به منطقه خلاصه کنند باید یک تیم ورزشی‌اش در تأمین حداقل مبلغ برای رفع ابتدایی‌ترین نیاز به هر دری بزند و نتیجه نگیرد.

در شهری که دلخوشی مسئولین‌اش به آمار و ارقام‌های آنچنانی باشد و علاقه‌ای برای پذیرش واقعیت‌ها و گردن نهادن به آن نباشد، صحبت از حضور در سطوح بالای لیگ چیزی جز آب کوبیدن در هاون نمی‌باشد.

و اینجاست که باید آرزو بکنیم تا مسئولیت های کلیدی شهر و منطقه در اختیار ورزشی‌های اصیل و عاشقان ورزش قرار بگیرند تا برای مدتی هم که شده باشد ورزش اردبیل به راحتی تنفس بکند و برای دستیابی به روزهای خوب و خوش امیدوار باشد.

همت، اراده و هماهنگی ورزشی‌های اردبیل می‌تواند در انتخابات شورا طرح تازه‌ای بریزد و با اقتدار نمایندگان‌شان را روانه شورا بکنند تا حداقل در این‌بخش از مدیریت شهر، ورزش به حق خود برسد.