1

پنج حامی فوتبال در شورای پنجم

آیا شورای پنجم در توجه به ورزش و حمایت از تیم‌های حاضر در رقابت‌های مختلف، موفق عمل کرده است؟ این سؤال معمولا در محافل فوتبالی مطرح می‌شود و دوستداران این رشته پرطرفدار به عملکرد شورا در قبال فوتبال و تیم شهرداری نمره منفی می‌دهند.

در سال 97 و در آستانه حضور در رقابت‌های دسته سوم باشگاه‌ها وقتی در صحن شورا حمایت از تیم شهرداری مطرح شد با 10 رأی موافق به تصویب رسید.

جواد زنجانی فرماندار وقت اردبیل به دنبال طرح بحث مخالفت بازرسی، مصوبه را برای رأی‌گیری مجدد به شورا عودت داد و این بار مصوبه با 6 رأی مخالف و 5 رأی موافق در صحن علنی رد شده و بدین ترتیب حمایت از تیم فوتبال شهرداری با محبت فرماندار و عنایت شش تن از اعضا مورد موافقت قرار نگرفت.

وظیفه همه ورزشی‌ها و فوتبالی‌ها، حمایت از آن‌هایی است که به فوتبال اردبیل در شورا دلسوزی کرده‌اند و از حاشیه‌ها ترسی به دل راه نداده و به حمایت از شورا و شهرداری از تیم فوتبال رأی داده‌اند.

افسوس آن‌هایی که در دور اول رأی مثبت داده بودند به فاصله چند روز رأی را پس گرفتند و با موضوع مخالفت کردند. عزیزانی که با حمایت شهرداری از تیم فوتبال مخالفت کردند، در حرف خود را هوادار ورزش و علاقه‌مند به فوتبال می‌نامیدند ولی در عمل بر خلاف ادعا عمل می‌کردند.

علیرضا غریبی، جواد انصاری، حبیب فتحی، یونس رونقی و علیرضا پوستی موافقین تیم داری شهرداری بودند.

عدم حمایت و بی‌توجهی‌ها سقوط تیم شهرداری به رقابت‌های استانی را موجب شده و در ذهن همه علاقه‌مندان به فوتبال و دوستداران شهرداری خاطره خوبی از عملکرد مخالفین با تیم داری شهرداری را به ثبت نرساند.

آن‌هایی که با ورزش و فوتبال آشنایی نداشته باشند، کسانی که به اهمیت ورزش و نقش آن در ایجاد شور و نشاط اجتماعی معتقد نباشند، افرادی که از هر فرصتی برای کشیدن ترمز ورزش در شورا استفاده کرده‌اند و عزیزانی که بحث هزینه در ورزش را سرمایه گذاری برای آینده جامعه تلقی ننمایند در صورت راهیابی به شورا نمی‌توانند کوچک‌ترین گامی در راستای بهبود وضعیت ورزش بردارند.

بر جامعه ورزش واجب است که در انتخاب خود، برای راهیابی افراد ورزشی و حامیان ورزش به شورا نهایت تلاش را به عمل آورند. انشااله