1

نظرسنجی ۵۰۰ هزار تومانی

کاندیداهایی که در دام گسترده برخی از کانال‌های فعال در فضای مجازی گرفتار می‌شوند و فریب تبلیغات پوچ و بی‌اساس را می‌خورند، بزرگ‌ترین عامل برای برهم زدن فضای مطلوب تبلیغات و استفاده بهینه مردم از ظرفیت این فضا برای برگزاری انتخابات پرشور محسوب می‌شوند.

کاندیدایی ادعا کرده است که با راهیابی به مرحله پایانی نظرسنجی یکی از کانال‌ها، با درخواست پانصد هزار تومانی ادمین کانال برای ادامه حضور در نظرسنجی مواجه شده است. عجب مغازه دو نبشی، چه عرض کنم عجب مغازه لاکچری چند نبش خوش خط و خالی.

و یا ادمین یکی از کانال‌ها تعریف می‌کرد که در تماس با هر نامزدی جهت دریافت رزومه، سؤال می‌کنند که چقدر باید بپردازیم. و وقتی می‌گوییم صفحه ما پولی نیست در کمال تعجب می‌گویند، مگر چنین بحثی ممکن است که بدون دریافت هزینه تبلیغ بکنید؟

کاندیداها با پرداخت پول‌های بی‌حساب با یک تعریف و تمجید و پست رنگی، از خود بی‌خود می‌شوند و در ظلم به فضای رسانه‌ای استان پیشقدم می‌شوند. فضای مجازی و قدرت تأثیر آن بر رأی اکثریت مردم تا چه حدی است که شایسته این همه پرداخت‌ها و نابسامانی‌ها باشد؟

نامزدهای شورا در گسترش یک رویه غلط سینه سپر نکنند و به نظرسنجی‌های غیر واقعی و تعداد بازدیدهای منحرف کننده و تبلیغات دروغ دل نبندند. زمینه راهیابی به شورا را کارنامه، عملکرد و پایبندی به نظام و اطاعت از قوانین و مقررات تعیین می‌کنند. اگر کانال‌ها می‌توانستند در این را تأثیر گذار باشند، گردانندگان آن‌ها که جلوتر از همه، کاندیدا می‌شدند.

چه ضرب المثل زیبایی:

کل اگر طبیب بودی

سر خود دوا نمودی